مقامات یمنی نسبت به پیامدهای خطرناک تداوم توقیف کشتی‌ های حامل فرآورده های نفتی مورد نیاز تاسیسات حیاتی یمن توسط ائتلاف سعودی هشدار دادند.
کد خبر: ۱۳۲۶۸۹۰

به گزارش جام جم آنلاین، مسئولان یمنی، سازمان ملل را مسئول پیامدهای خطرناک ادامه توقیف کشتی‌های نفتی این کشور توسط ائتلاف سعودی دانستند.

به گزارش کانال تلگرامی المسیره، استاندار الحدیده امروز جمعه گفت: ما در حالی وارد سومین سال از انعقاد توافق آتش‌ بس سوئد می‌شویم که ائتلاف متجاوز به هیچ کدام از تعهدات خود در خصوص موضوع فرآورده‌ های نفتی پایبند نبوده است.

او با اشاره به اینکه الحدیده نیز نظیر دیگر استان‌های یمن از قضیه توقیف کشتی‌ های نفتی دچار مشکلات وخیم شده است، گفت: موسسات برق و آب مراکز پزشکی الحدیده به دلیل اینکه فرآورده‌های نفتی آنها در شرف اتمام است، با پیامدهای خطرناکی مواجه هستند.

عیاش گفت: سازمان ملل نسبت به محاصره و تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن بی تفاوت است و یک قدم هم برای برطرف کردن درد و رنج ملت ما برنداشته است.

عمار الاضرعی، رئیس اجرایی شرکت نفت یمن هم در گفتگو با المسیره گفت: نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی ماهانه سه تا چهار میلیون بشکه نفت قاچاق می‌کنند و معلوم نیست درآمد آن کجا می‌رود.

‎‌‎‌‌وی افزود: نیروهای متجاوز هنوز چهار کشتی نفتی را در بندر جیزان در توقیف نگاه داشته‌اند که دو کشتی حامل بنزین و یک حامل سوخت مازوت برای کارخانه‌ها و نیروگاه برق الحدیده و یک کشتی هم حامل گاز است.

الاضرعی گفت: دو کشتی حامل بنزین از ۴۳۱ روز پیش در بندر جیزان توقیف است و جریمه توقیف آن به هشت میلیون و ۶۲۰ هزار دلار می‌رسد.

او تاکید کرد: چپاول نفت خام و گاز مایع یمنی‌ها توسط ائتلاف سعودی مانع پرداخت حقوق شهروندان یمنی شده است.

دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن در سال ۱۳۹۷ به توافقی مبنی بر آتش‌ بس در استان الحدیده واقع در غرب این کشور و فراهم کردن زمینه‌های ورود کمک‌های بشر دوستانه برای میلیون‌ها یمنی دست یافتند که به دلیل انعقاد در سوئد و تحت نظارت سازمان ملل به توافق سوئد مشهور شد.

از آن زمان دولت منصور هادی به هیچ کدام از مفاد این توافق عمل نکرده است و الحدیده روزانه شاهد ده‌ها مورد نقض آتش بس توسط مزدوران ائتلاف سعودی است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها