شرایط جوی را در برنامه های کوهنوردی بادقت رصد کنید

توصیه های هواشناسی به کوهنوردان

کارشناس هواشناسی کوهستان گفت: در زمان رعد و برق با کاهش ارتفاع باید مسیر‌هایی که خورده سنگ وجود دارد، برای فرود انتخاب شود و از نزدیکی به موانع خودداری کرد.
کد خبر: ۱۳۲۶۶۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، محسن هاشم نژاد، مدرس و کارشناس هواشناسی کوهستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌ های سازمان هواشناسی کشور طی چند روز آینده افزایش باد، بارش‌ های رگباری همراه با رعد و برق در ارتفاعات به ویژه البرز خواهیم داشت.بیشتر بخوانید

تسریع در روند حمل و جا به جایی کالاها از بندر امام خمینی(ره) تا ۱۵ روز آینده


وی با بیان اینکه برای تشخیص ناپایداری محلی کومولوس نوع ۱، کومولوس نوع ۲، cb ۳ و۹ cb۹ را حتما شناسایی کنید، افزود: ابر cb نوع ۹ همان ابری است که مخاطره رعد و برق را به همراه دارد.

هاشم نژاد با تاکید بر کاهش ارتفاع در زمان رعد و برق ادامه داد: هنگام رعد و برق سرعت فرود را باید به گونه‌ای تنظیم کرد تا از موانع و برجستگی‌های سر راه در امان ماند و از نزدیک شدن و دست زدن به آن‌ها باید خودداری کرد.

وی گفت: یکی از راه‌هایی که مخاطره رعد و برق را در ارتفاعات کاهش می‌دهد استفاده از مسیر‌هایی است که تکه یا خورده سنگ‌ ها وجود دارند. این مسیر‌ها تعادل را حفظ می‌کند و خطر برق گرفتگی را کاهش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها