آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را اینجا بخوانید.
کد خبر: ۱۳۲۶۳۲۷

به گزارش جام جم آنلاین ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های جهان:

 

*دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه توصیه ای در مورد مخلوط کردن و همسان سازی واکسن های کرونا ارائه داد. اسوامیناتان در این باره هشدار داد که برخی از افراد خودسرانه و بدون مشورت پزشک از نوع های مختلف واکسن برای تزریق در دوزهای اول و دوم واکسن استفاده می کنند و یا اینکه به طور سرخود دوزهای سوم و چهارم را تزریق می کنند. ترکیب غیرمنطقی واکسن ها، استفاده از دوز متفاوت بدون مشورت پزشک و رساندن تزریق به دوزهای سوم و چهارم می تواند خطرناک باشد.

 

*کارکنان خط بهداشت و درمان کشور فرانسه تا زمانی که واکسن نزده اند حق بازگشت به محل کار را ندارند. عملی کردن این تصمیم از پانزدهم سپتامبر اجرا خواهد شد. چنین قانونی به زودی در کشور یونان هم اجرایی خواهد شد.

 

*روز دوشنبه بالاترین میزان ابتلای روزانه در کشور اندونزی گزارش شد: 40 هزار و 427 مورد.

 

*شورش های دنباله دار در کشور آفریقای جنوبی که به دنبال بازداشت رئیس جمهور اخیر این کشور صورت گرفته باعث منتفی شدن روند واکسیناسیون عمومی شده که این موضوع نگرانی شدید مقامات بهداشتی در رابطه با شیوع بیشتر بیماری در این کشور را پدیدار شده است.

 

*روسای یونیسف و یونسکو در بیانیه مشترکی گفتند: بازگشایی مدارس نمی تواند منتظر واکسیناسیون همه دانش آموزان و معلمان باشد یا تعداد موارد کووید به صفر برسد.

 

 

*نخست وزیر هلند بابت اینکه محدودیت های کرونایی و منع رفت و آمد در این کشور را زودتر از موعد مقرر برداشته معذرت خواهی کرد.

 

*بر اساس گزارش سازمان ملل در دوران همه گیری کرونا تعداد افراد گرسنه در کشورهای جهان سوم افزایش یافته است.

 

*مقامات بهداشتی آمریکا تزریق سومین دوز واکسن به عنوان تقویت کننده را نقض کردند و گفتند کسانی که دو دوز زده اند نیاز به دوز سوم ندارند.

 

*در شرایطی که نرخ واکسیناسیون در کشور ژاپن بسیار پایین است و به کمتر از 3 درصد از کل جمعیت این کشور می رسد مقامات ژاپنی اقدام به فرستادن یک میلیون دوز واکسن به کشور تایوان کردند.

 

*در کره جنوبی برای هفتمین روز متوالی تعداد بیش از 100 مبتلای جدید در روز ثبت شد. روز گذشته در هند هم وضعیت وخیم بود. 32 هزار و 906 تست مثبت به همراه 2 هزار و 20 فوتی جدید در این کشور ثبت شد.

 

*تحقیقات اخیر درباره ویروس جهش یافته دلتا نشان می دهد افرادی که به طور کامل واکسینه شده باشند (یعنی هر دو دوز را زده باشند) حتی اگر به کرونا هم مبتلا شوند بیماری آنها کاملا خاموش و بدون علامت خواهد بود.

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها