رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق در 11 استان کشور

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزدخبر داد

جایگاه دوم استان یزد در تعداد ازدواج در کشور

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت : استان یزد در کشور به لحاظ روند ازدواج در اسال 99 دارای جایگاه دوم است و بررسی ها نشان می دهد مشکلات اقتصادی نقش اندکی در کاهش ازدواج در جامعه داشته است .
کد خبر: ۱۳۲۶۳۲۳

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین ازیزد ، مسعود شریعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته ازدواج اظهارداشت: ازدواج در کشور 4.42درصد رشد داشته و یزد بعد از استان خراسان جنوبی در رده دوم کشور است .

وی در مورد رقم خوردن این رشد ازدواج دراستان طی سال گذشته افزود: کرونا وکاهش هزینه ها ی ازدواج در این امر بی اثر نبوده ولی قطعا این عامل در تمام کشور وجود داشته ولی عمده دلیل رشد ازدواج دراستان افزایش اقدامات فرهنگی و فعالیت خوب مراکز مشاوره تخصصی ازدواج در شهرستان های استان بوده است .

شریعتی تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که مسائل اقتصادی عامل جدی در کاهش  ازدواج در کشور نبوده و به نظریک گره ذهنی دربین جوانان دررابطه با ازدواج  وجود دارد که ناشی ازسبک زندگی حاکم بر زندگی های امروزی است که باعث کاهش مسئولیت پذیری جوانان متولد دهه 70 به بعد شده است.

وی درموردآمار ازدواج سفید دراستان گفت: متاسفانه آماردقیقی دراین باره نداریم ولی مطالعاتی دراین رابطه درسطح کشوردرحال انجام است که امید داریم اطلاعات خوبی د راین رابطه  برای رفع این معضل درجامعه استخراج شود .

مدیر کل ورزش و جوانان استان آمار طلاق در استان را نسبت به میانگین کشوری بسیار پائین ذکرکرد و افزود: این آماردر استان یک هزارو 953 نفر در سال 99بوده که در مقایسه با سال 98 حدود 7.72 درصد رشد داشته که استان را از این نظر در رده بیستم استان های کشور قرار داده است .

فعال بودن 8 مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در استان  

معاون فرهنگی اداره کل ورزش وجوانان استان یزد نیز دراین نشست ضمن پاسخگویی به اصحاب رسانه گفت : هم اکنون 8 مرکز مشاوره ازدواج و خانواده در استان فعال است که ازاین تعداد 5مرکزدر سال گذشته تشکیل شده است  .

اعظم السادات امامی افزود: در سال گذشته190کارگاه آموزشی و فرهنگی مشاوره ازدواج به صورت حضوری و بخشی به صورت غیر حضوری در استان تشکیل شده است .

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزارو131مورد مشاوره ازدواج با حضور کارشناسان مجرب دراستان ارائه شده  تصریح کرد : برگزاری پویش ازدواج جوانان با مشارکت خیران، برگزاری هشت نشست تخصصی با حضورکارشناسان و صاحب نظران حوزه  ازدواج و خانواده، جمع آوری جهیزیه ، معرفی به کارجوانان در آستانه ازدواج ، اعلان فراخوان اعطای مسکن به زوج ها به صورت رایگان یا  کم بها و جشنواره فروش ویژه مزدوجین و جوانان به عنوان اقدامات صورت گرفته دراین حوزه است.

ثبت 150مورد ازدواج در شبکه فعالین ازدواج در سال جاری

 مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج استان هم دراین نشست اظهارداشت: در سال 99تعداد 500مورد ازدواج درقالب شبکه فعالین ازدواج استان صورت گرفت و از ابتدای سال 1400تاکنون 150مورد ازدواج ثبت شده است .

 حجت الاسلام هادی امامی اولویت بر نامه های شبکه شفا در استان را ارتقاء ازدواج آگاهانه و ارائه تسهیلات ازدواج بیان و تصریح کرد: درجهت ارتقاء کیفیت ازدواج درکنار افزایش کمیت ازدواج دراستان ،برگزاری کارگاههای آموزشی برگزارشده دررابطه با تسهیلات ازدواج نیز تلاش شده با ایجاد اتاق عقد رایگان ، برگزاری بهترین جشن را با کمتر از 10میلیون تومان برای جوانان استان فراهم سازیم.

وی افزود:همچنین در مورد موضوع تامین جهیزیه طرحی ارائه شد که طی آن با واگذاری امتیاز وام ازدواج به موسسه ضمن تائید ضامن برای در یافت تسهیلات و مهیا کردن  شرایط پرداخت اقساط آن یک دست جهیزیه کامل برای متقاضیان به صوت رایگان  فراهم شود .

امامی بر لزوم فرهنگسازی برای ازدواج آگاهانه تاکید کرد و گفت : متاسفانه در استان و کشورشاهد برگزاری ازدواج هایی با هزینه های سنگین هستیم که زوجها دربرخی از کشورهای اروپایی اقدام به اغاز زندگی مشترک می کنند که از وسایل دسته دوم استفاده می کنند .

 در پایان این نشست پیج تخصصی ازدواج با عنوان کافه عشق به ادرس Café eshgh iran رسما افتتاح شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها