همزمان با همایش روز دهیاری ها؛

تجلیل از کسب رتبه سوم کشوری استان سمنان در اجرای پروژه های روستایی

مهدی صمیمیان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان به واسطه کسب رتبه سوم کشوری استان سمنان در بحث اجرای پروژه های روستایی توسط قربانی، معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور و شریفی نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی شهید مفتح بسطام مورد تجلیل قرار گرفت.
کد خبر: ۱۳۲۶۰۹۸

به گزارش جام جم آنلاین از سمنان؛ مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان به واسطه کسب رتبه سوم کشوری استان سمنان در بحث اجرای پروژه های روستایی توسط قربانی، معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور و شریفی نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در همایش روز دهیاری ها مورد تجلیل قرار گرفت.

صمیمیان در همایش روز دهیاری ها گفت: ۱۴۱ هزار نفر جمعیت روستایی استان است که ۲۰ درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهد. ۱۵ بخش و ۳۱ دهستان در استان سمنان وجود دارد.

وی افزود: تعداد آبادی های استان تعداد ۵۴۸ مورد است؛ ۳۰۷ روستا دارای شورای اسلامی بوده و ۲۵۶ روستا نیز دارای دهیاری هستند که این‌ میزان اخیرا با دستور وزیر کشور و صدور مجوز، به ۲۹۷ دهیاری افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: در ۳۰۵ روستای استان، انتخابات شوراهای اسلامی روستا برگزار شد و از هفته آینده ۱۴ دوره ویژه اعضای منتخب شوراهای اسلامی روستاها و به منظور افزایش آگاهی و امادگی آنان، برگزار می شود.۲۲۱ دهیار مرد و ۳۰ دهیاز زن در استان داریم که فراوانی تحصیلات این افراد اکثرا لیسانس است و میانگین سنی آنها نیز ۳۱ تا ۴۰ سال می باشد.در حال حاضر ۳۴ دهیار تمام وقت در استان سمنان مشعول به فعالیت هستند.۲۵۶ کارمند در دهیاری های روستاهای ما در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

صمیمیان تصریح کرد: در بحث نظارت عالیه بر پروژه های روستایی استان، توانستیم در سال ۹۹ رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهیم.

وی افزود: در سال ۹۹ ، از طریق سازمان امور مالیاتی، مبلغ ۵۵ میلیارد تومان به حساب دهیاری ها و از طریق سازمان شهرداری ها نیز از محل تبصره ۳۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده به میزان ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب دهیاری های استان واریز شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطر نشان کرد: روستاهای جوادانه، محمد آباد و دهملا، ۳ روستای جدید بدون بیکار ‌ما در استان هستند که برای ۱۳ روستای دیگر در استان در سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده است.

وی افزود: در سال گدشته برای هر دهیار ۱۲۸ ساعت آموزش به صورت مجازی و حضوری تدوین و اجرایی شد. ۳ دهیار ما در بحث آزمون مکاتبه ای دهیاران در سطح کشور، در بین ۲۰ دهیار برتر قرار گرفته و حائز رتبه شدند. ۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان نیز از محل ماده ۵۸ به حساب دهیاری ها واریز شد که حدود یک میلیارد را در بحث توسعه شهرستان میامی به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته به این روستا اختصاص دادیم.

صمیمیان گفت: دهیاری های ما در سال ۹۹ در بحث درامدزایی نیز ورود کردند و توفیقات خوبی داشتند که در راستای خودکفایی، تقاضا داریم تا دهیاری در این‌مهم به صورت جدی تر ورود کنند.۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال۹۹ برای دهیاری ها، تسهیلات به منظور خرید ماشین آلات، بوم گردی و سایر موارد اختصاص دادیم.

وی افزود: ۹۳ روستای ما در استان از موضوع بوم گردی، تاسیسات گردشگری و خدمات بین راهی برخوردار هستند و در حال حاضر به بیش از ۷۰ روستا در استان توسط ابفای استان به صورت تانکر ، آب رسانی صورت می گیرد تا در این حوزه مشکلات کمتری داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها