کد خبر: ۱۳۱۰۰۵۴

به گزارش جام جم آنلاین سمنان؛به نقل از روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری سمنان، علیرضا آشناگر در جلسه امور عشایری استان سمنان اظهار کرد: مسائلی همچون تأمین آب، پرداخت خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه و تأمین آرد از کمبودها و مطالبات عشایر استان بوده و نیاز است تا ضمن احصا دقیق تمامی این موارد، مسؤولان ذی‌ربط استان در دستگاه‌های اجرایی، در راستای برطرف شدن این مباحث گام بردارند. 
وی ضمن تأکید بر لزوم تأمین آب موردنیاز عشایر گفت: فرمانداران در بودجه سال ۱۴۰۰، اعتباری مطلوب ویژه بحث تأمین آب موردنیاز عشایر در استان پیش‌بینی کنند. 

استاندار سمنان تصریح کرد: استمهال وام‌های عشایر از دیگر مواردی است که باید به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم پیرامون پرداخت خسارت به عشایر آسیب‌دیده انجام شود. 

آشناگر ضمن انتقاد از رویه موجود در بحث تخصیص سهمیه آرد ویژه عشایر تأکید کرد: نیاز است تا تصمیم‌گیری لازم در رویه تخصیص سهمیه آرد به عشایر استان توسط اداره کل امور عشایری، آرد و غله و همچنین سازمان صمت انجام شود تا این عزیزان به‌صورت آسان به دریافت آرد دسترسی داشته باشند؛ در صورت عدم تسهیل در این موضوع با متخلفان برخورد جدی انجام خواهد شد. 

استاندار سمنان با اشاره به نقش بسیار تعیین‌کننده و مؤثر عشایر استان در بحث تأمین گوشت و لبنیات و همچنین مباحث اقتصادی استان، بر لزوم برگزاری جلسات امور عشایری استان تأکید کرد. 

او ابراز امیدواری کرد؛ با اجرایی شدن مصوبات این جلسات موارد و مشکلات پیش روی عشایر برطرف شده و شاهد تقویت و توسعه این مهم در استان باشیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها