وزارت خارجه کره شمالی دولت ایالات متحده را به بهره برداری از کمک‌های بشردوستانه به مثابه ابزاری سیاسی برای دستیابی به «اهداف شیطانی» متهم کرد.
کد خبر: ۱۳۲۶۰۸۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، وزارت امور خارجه کره شمالی صبح روز دوشنبه در مقاله‌ای که بر روی تارنمای رسمی این وزارتخانه منتشر شد، ایالات متحده را متهم کرد که از کمک‌های بشردوستانه به مثابه ابزاری سیاسی برای مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و همچنین طرح موضوع حقوق بشر سوء استفاده کرده است.

«کانگ هایون چول» پژوهشگر ارشد در «انجمن پیشبرد اقتصاد بین‌الملل و تبادل فناوری» و نگارنده این مقاله می‌نویسد: «در عمل، بسیاری از کشور‌ها به دلیل امید بستن به کمک‌های بشردوستانه آمریکا این طعم تلخ را چشیده‌اند».

وی در ادامه افزود که «این به روشنی نشان می‌دهد که قصد نهانی آمریکا از پیوند زدن کمک بشردوستانه به موضوعات حقوق بشری مشروع جلوه دادن اعمال فشار بر دولت‌های حاکم و تحقق طرح‌های سیاسی شیطانی‌اش بوده است».

این پژوهشگر ارشد کره شمالی همچنین گفت که جهان اکنون به دلیل شیوع کووید -۱۹ با مشکلات اقتصادی طاقت فرسایی روبرو است و ایالات متحده را به تلاش برای سوء استفاده از رنج و آلام انسان‌ها به سودِ «اهداف سیاسی شیطانی» متهم کرد.

این مقاله با اشاره به گزارشی مبنی بر اینکه ایالات متحده ممکن است در صورت درخواست پیونگ یانگ، ارسال واکسن کووید -۱۹ به این کشور خاور دور را مدنظر قرار دهد، بر پایبندی کره شمالی به خودبسندگی و رد کمک‌های بشردوستانه آمریکا در صورت طرح مجدد موضوعات حقوق بشری از سوی واشنگتن تأکید کرد.

شایان ذکر است که کره شمالی قرار بوده حدود ۲ میلیون دوز واکسن کرونا از طریق سازوکار کوواکس دریافت کند، اما تاکنون هیچ‌گونه واکسنی دریافت نکرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها