آغاز حفاری برای دسترسی به آب های ژرف در کرمان
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد:

آغاز حفاری برای دسترسی به آب های ژرف در کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

انتقال آب از خلیج فارس به شهر کرمان را با قاطعیت دنبال می کنیم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح پروژه اضطراری آبرسانی به شهر کرمان گفت:اگر کارشکنی وزارت نیرو در اجرای پروژه‌ انتقال آب نبود، امروز به جای افتتاح پروژه اضطراری ۲۰۰ لیتر در ثانیه از خط انتقال خلیج فارس استفاده می کردیم و این کارشکنی علاوه بر برق در آب نیز وجود دارد. 
کد خبر: ۱۳۲۵۹۳۲
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به امکان پذیر شدن دسترسی به آب خلیج فارس از مسیر انتقال سرچشمه ومسیر کرمان به رفسنجان گفت:متوسط مصرف بخش کشاورزی استان کرمان پنج درصد از میانگین کشور بالاتر است و اصلاح الگوی کشت باوجود شرایط فعلی یک ضرورت است. 

وی افزود:سالانه ۶ میلیارد مترمکعب آب در استان کرمان برداشت می‌شود که ۹۵درصد آن در بخش کشاورزی می‌باشد، در حالی که میانگین کشور ۹۰درصد است و مصارف صنعت و شرب نسبت به استحصال آن ناچیز است.

وی یکی از دلایل اصلی کم آبی کرمان را سیستم شبکه آبرسانی عنوان کرد و با بیان اینکه آمار نشت آب در کرمان نگران کننده است گفت:ما بیش از ۴۰ درصد نشت آب داریم و باید برای نوسازی شبکه آب رسانی اقدامی انجام دهیم که می‌توان از ظرفیت بخش خصوص برای نوسازی شبکه آب رسانی شهر کرمان استفاده کرد.

محمدرضا پورابراهیمی، تصریح کرد:مسیر انتقال آب از خلیج فارس به شهر کرمان را با قاطعیت و مجدانه در دستور قرار داده ایم و ظرف یک ماه آینده طی توافقات صورت گرفته عملیاتی می شود و تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی افزود:ظرفیت مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی را پای کار آوردیم و دراین زمینه ۲ هزار میلیارد تومان فاینانس بانکی انجام دادیم که اگر نبود کار انتقال آب خلیج فارس به کرمان نیز پیش نمی رفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها