پس از حملات گسترده سايبري به شرکت هاي آمريکايي؛

آمریکا برای مقابله با حملات سایبری دست به دامان روسیه شد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا جمعه در تماسی تلفنی از ولادیمیر پوتین همتای روس خود خواست بر ضد حملات باج افزاری که از روسیه انجام می‌شود،
کد خبر: ۱۳۲۵۷۱۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا جمعه در تماسی تلفنی از ولادیمیر پوتین همتای روس خود خواست بر ضد حملات باج افزاری که از روسیه انجام می‌شود، اقدام کند.

رئیس جمهور آمریکا که پیش‌تر در دیدار ماه ژوئن با همتای روسش در ژنو، لحن خود را در این خصوص تند کرده بود، در پی حمله سایبری گسترده یک هفته پیش به شرکت آمریکایی انفورماتیک کاسیا Kaseya توسط هکر‌های روس زبان، به شدت تحت فشار است.

جو بایدن که با مخالفان جمهوری خواهی مواجه است که خواهان انتقام هستند، سه شنبه با مسئولان بلندپایه به ویژه اطلاعاتی و دادگستری درباره پاسخی که باید داده شود، گفتگو کرد. او سپس گفته بود که پیامی به ولادیمیر پوتین انتقال خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بر این اساس، جمعه رئیس جمهور دموکرات آمریکا تلفنی مستقیم با همتای روس خود گفتگو کرد.
بایدن در خصوص نتایج بالقوه گفتگوی تلفنی اش با پوتین، اعلام کرد: «گفتگوی خوبی بود، من خوشبین هستم.»
وی اطمینان داد این گفتگو نتایجی داشته است، اما به آن‌ها اشاره نکرد.
آمریکا به تازگی هدف چندین حمله «باج افزاری» قرار گرفت که مبتنی بر نفوذ به شبکه‌های یک نهاد برای رمز گذاری داده‌های آن و بعد درخواست باج، بیشتر مواقع بیت کوین در ازای کلید رمزگشایی است.
علاوه بر کاسیا که هنوز نتوانسته است سرورهایش را دوباره کار بیندازد، هکر‌ها به شرکت بزرگ گوشت جی بی اس، اداره کننده خط لوله نفت کولونیال پاپ لاین، همچنین انجمن‌های محلی و بیمارستان‌های آمریکا حمله کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها