محمدحسین میثاقی: دم همه گرم که با این کنداکتور فشرده کار را جلو بردند

حس خوبی بود وقتی می‌گفتم سلام آقای اریکسن

آرامش استودیوی پخش را زمانی که ویژه برنامه یورو ۲۰۲۰ روی آنتن می رود، برای لحظاتی فراموش کنید. پشت آن دکور زیبا و آن اجرای خوش ریتم از سوی محمد حسین میثاقی و محمدرضا احمدی، گروه پرتعدادی هستند که برای لحظه به لحظه برنامه، آیتم دارند و ایده. یه هیاهوی فوتبالی شیرین در میان یک گروه ۳۰ نفره که همه عاشق فوتبال هستند و مدیا.
کد خبر: ۱۳۲۵۶۲۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،اینجا طبقه منفی ۳ استودیو افق است و این تیم هم تیم ویژه برنامه یورو ۲۰۲۰. سرمنشا همه هیجانات فوتبالی این شب های یورو، از همین استودیو است، از ۲۰ متر زیر زمین. جایی کنار تونل نیایش و خیابان سئول. این تیم حرفه ای و با انگیزه از ۲۱ خرداد با بازی ایتالیا -ترکیه هر شب تا حوالی ساعت ۳ بامداد بیدار بودند تا بساط فوتبال برای میلیون ها فوتبالدوست ایرانی با سروشکلی تمیز و حرفه ای جور باشد. فردا هم شام آخر این شب نشینی فوتبالی است؛ با دیدار انگلیس - ایتالیا در فینال ومبلی. قبل از فینال اما سری زدیم به استودیو افق تا با مهدی هاشمی تهیه کننده یورو ۲۰۲۰، مجریانش محمد حسین میثاقی و محمد رضا احمدی و همینطور مجید جلالی، یکی از کارشناسان ثابت آن صحبت کنیم و در فضای تهیه و تولید این برنامه قرار بگیریم.

یک تجربه متفاوت برای محمد‌حسین میثاقی و تیمش. آنها از دل بازی‌های لیگ، به بازی‌های حساس تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی رفتند و بدون آن‌که استراحتی داشته باشند، با ادامه «فوتبال برتر» و آغاز ویژه‌برنامه «یورو ۲۰۲۰» شب‌ها و روزهای پرفشاری را تحمل کردند. یک چالش سخت و البته موفقیت‌آمیز. از میثاقی درباره این چالش می‌پرسیم: «درد‌سر اصلی ما امسال همین بود. در سال‌های گذشته با توجه به برگزاری تورنمنت‌هایی نظیر یورو یا جام‌جهانی در فاصله تعطیلات بین فصل لیگ‌ها، همه چیز برنامه‌ریزی شده پیش می‌رفت و ما در فراغت بعد از لیگ، برای ویژه‌برنامه‌هایی این‌ چنین آماده می‌شدیم اما امسال این تداخل، باعث شد هم تیم تهیه تحت فشار قرار گیرد و هم بچه‌های اجرا اذیت شوند. در یک ماه گذشته با توجه به برگزاری رقابت‌های لیگ، بازی‌های حساس تیم‌ملی و رقابت‌های یورو همه گروه تحت فشار شدید کاری بود اما خدارا شکر باوجود این کنداکتور فشرده کار با استاندارد بالایی پیش رفت و از نظرات مردمی این طور استنباط می‌شود که آنها هم راضی بودند. این برای خود ما با وجود همه سختی‌هایش یک محک جدی بود که بدانیم همزمان هم می‌توانیم رقابت‌های داخلی را پوشش دهیم و هم پخش رویداد بزرگی مثل یورو را مدیریت کنیم.»
ما هم درست در شلوغ‌ترین روز رفتیم پخش صحنه این ویژه‌برنامه. روزی که هم بازی‌های استقلال و پرسپولیس را در لیگ داشتیم و هم بازی ایتالیا - اسپانیا در نیمه‌نهایی یورو که آن‌هم تا ساعت ۲ بامداد ادامه داشت. به همین دلیل میثاقی می‌گوید: « این شرایط دشوار می‌طلبد که هر یک از عوامل پخش به اندازه ۳ یا ۴ نفر تلاش کند که من به سهم خودم از همه بچه‌های گروه تشکر می‌کنم.»
اما خود یورو و نظر محمد‌حسین: « ابتدا فکر نمی‌کردم رقابت‌های امسال یورو با توجه به وقفه یکساله بحث کرونا و افزایش تعداد تیم‌ها مثل ادوار گذشته جذاب شود اما در ادامه با نزدیک شدن به روز پایانی مرحله گروهی و بعد هم آغاز مراحل حذفی، داستان به کلی تغییر کرد و ما شاهد بازی‌های جذاب و تماشایی بودیم.  شب رویایی یورو از نظر من همان شبی بود که ابتدا بازی اسپانیا - کرواسی روی آنتن رفت و بعد هم بازی جذاب فرانسه و سوئیس را شاهد بودیم. فکر می‌کنم آن شب یکی از بی‌نظیرترین شب‌های تمام ادوار یورو بود و همه از تماشای دوتا فوتبال ناب و ۱۴ گلی که رد و بدل شد لذت بردند. من جام ملت‌ها را از یورو ۹۶ کاملا به خاطر دارم و یکی از کسانی هستم که به شدت عاشق این تورنمنت هستم. فکر می‌کنم با وجود حذف تیم‌هایی نظیر آلمان، فرانسه و هلند، حضور تیم‌های بزرگی مثل اسپانیا، ایتالیا و انگلیس در نیمه‌نهایی اتفاق خوشایندی بود و باعث شد ما تا این مرحله که فقط یک بازی به پایان تورنمنت باقی مانده، بازی‌های مهیج و زیبایی را شاهد باشیم.»
میثاقی در پاسخ به اتفاق هیجان‌انگیز یورو ۲۰۲۰ می‌گوید: «سوئیس و ولادیمیر پتکوویچ برای من اتفاق هیجان‌انگیز رقابت‌های امسال بود. فکر می‌کنم پتکوویچ به عنوان سرمربی بیشترین نقش را در تغییر روند بازی‌ها داشت و با هر تعویض و هر تغییر تاکتیکی باید منتظر یک اتفاق تازه می‌بودیم. نتیجه‌اش را هم دیدیم که سوئیس به آن شکل مقابل فرانسه کامبک زد و بعد اسپانیا را هم تا آستانه کنار زدن از جام پیش برد.»
و جذاب‌ترین تیم تورنمنت: «بدون شک ایتالیا. البته من خودم در اروپا  طرفدار اسپانیا هستم اما ایتالیای مانچینی در این یورو چیز دیگری بود.»
خاطرم هست فینال جام‌جهانی ۲۰۱۴ را با محمد‌حسین دیدیم و او به شدت طرفدار آرژانتین بود: «یادش بخیر. ۷ سال گذشت. هنوز هم به شدت طرفدار آرژانتین هستم، آنقدر که حتی دوست دارم آرژانتین در اروپا هم قهرمان شود! در حقیقت اسپانیا تیم دوم من است که انصافا با شایستگی در نیمه‌نهایی خذف شد.»
رسیدیم به فینال کوپا و فینال یورو. میثاقی و پیش‌بینی این دو فینال: «از کوپا شروع می‌کنم. وقتی یک پای فینال آرژانتین باشد، پیش‌بینی من معلوم است. بی‌شک دوست دارم آرژانتین با پیروزی مقابل برزیل قهرمان شود. درباره فینال یوروهم بگویم گرچه انگلیس در خانه خودش بازی می‌کند اما فکر می‌کنم ایتالیا می‌تواند قهرمان این تورنمنت باشد.»
بعد از این کل‌کل‌های فوتبالی حالا وقت صحبت درباره خود ویژه‌برنامه یورو ۲۰۲۰ است: «اتفاق جذاب برای من در ویژه‌برنامه یورو ۲۰۲۰ مهمانانی بود که داشتیم. افتخار می‌کردم وقتی می‌گفتم سلام آقای اسون گوران اریکسن. او کسی است که ۴۵ سال در سطح اول فوتبال دنیا مربیگری کرده، در دو تورنمنت یورو و جام‌جهانی روی نیمکت تیم‌ملی انگلیس نشسته، لاتزیو را قهرمان سری A کرده و در چندین و چند تیم بزرگ کار کرده و این حس خوبی برای ما دارد که برنامه ما و تلویزیون ایران توانسته با چنین آدم‌های بزرگ و با‌اعتباری ارتباط برقرار کند. اصلا فوتبال را بگذاریم کنار. این از جنبه‌های بین‌المللی هم برای ما ارزشمند است. این‌که ستاره‌ای مثل کلارنس سیدورف در همان کلام اول به فارسی می‌گوید سلام ایران. امثال سیدورف، اریکسن، مندی‌یتا و والتر زنگا با حضور در برنامه ما اعتبار فضای رسانه‌ای کشور را هم بالا می‌برند و فکر می‌کنم اتفاق قشنگ این دوره، برای من و دیگر اعضای گروه یورو ۲۰۲۰ همین بود. در کنار آن باید به کارهای گرافیکی انجام شده اشاره کرد. زمانی مجبور بودیم تمام دیتا و اطلاعات را با کلام منتقل کنیم اما حالا می‌بینیم که این اطلاعات با کلام و تصویر به بیننده منتقل می‌شود. این ارزش افزوده از نکاتی است که برنامه امسال یورو ۲۰۲۰ را تاحدودی از همه برنامه‌های قبلی متمایز می‌کند. به شخصه خیلی دوست دارم برای فصل آینده کیفیت تصاویر در فوتبال خودمان هم بالا برود و ما بتوانیم با عکس‌ها و ویدئوهای خوب، این کارهای گرافیکی را در برنامه فوتبال برتر و برای تیم‌های لیگ‌برتری اجرا کنیم.»
درحالی که بازی ایتالیا و اسپانیا با تساوی یک بریک پیش می‌رود و هر دو خیره به ویدئو‌وال منتظر ضربات پنالتی هستیم، از محمد‌حسین می‌خواهم جمله آخر را بگوید: «تبریک می‌گوییم به سازمان صداوسیما و همینطور گروه ورزش شبکه سه. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این برنامه را به استانداردهای بین‌المللی نزدیک کنیم تا تماشای این برنامه برای یک بیننده خارجی هم با توجه به آیتم‌های درنظر گرفته شده، مهمانان سطح اول خارجی و کارهای گرافیکی ویژه لذت‌بخش باشد. امیدوارم مخاطبان پرشمار فوتبال در کشورمان هم از این منظر راضی بوده باشند.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها