مدیر مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان اعلام کرد:

رکورد جدید زیسکو در ذوب کنورتور با نسوز تولید داخل

در ارتباط تصویری با رئیس جمهور:

مجتمع فولادسازی و واحد خنک‌سازی کُک فولاد زرند ایرانیان افتتاح شد

در ارتباط تصویری رئیس جمهور با علی زینی وند استاندار کرمان، دو طرح مجتمع فولادسازی و واحد خنک‌سازی کُک شرکت فولاد زرند ایرانیان باسرمایه‌گذاری ۲۴هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند.
کد خبر: ۱۳۲۵۴۴۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛علی زینی‌ونداستاندار کرمان در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت فولاد زرند ایرانیان حضور یافت و با دستور رئیس جمهور،مجتمع فولادسازی زرند را با سرمایه‌گذاری۲۳ هزار میلیارد تومان واشتغالزایی ۲۳۰۰ نفر جهت تولید شمش فولادی با ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در سال را افتتاح کرد. 

این مجتمع با استفاده از تکنولوژی کوره بلند که اصلی‌ترین تکنولوژی تولید فولاد در سطح جهان به شمار می‌رود، راه‌‌اندازی شده و میدکو دومین شرکت ایرانی است که این تکنولوژی را در مقیاس اقتصادی به کار خواهد برد.

واحد خنک‌سازی کُک به روش خشک با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰ نفر دیگر طرح صنعتی و معدنی مورد افتتاح بود.‌

به این منظور نیروگاهی به ظرفیت ۱۴ مگاوات احداث شده که صرفا از حرارت بازیافتی برای تولید برق استفاده می‌کند و با صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان ۱.۴ میلیون مترمکعب در سال،می‌تواند نسبت به خنک‌سازی خشک ۸۰۰ هزار تن کک متالورژی در سال اقدام کند.

علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین، پروژه تولید شمش فولادی زرند را از طرح‌های ویژه دانست که به روش کوره بلند و با استفاده از ظرفیت زغالسنگ این شهرستان اجرایی شده است.

وی افزود: تولید۵۰ هزار تن کاتد مس شهربابک با تکنولوژی جدید نیز ویژه است که ۳۸ درصد قیمت تمام شده محصول را کاهش داده است.

وزیر صمت از افزایش ظرفیت تولید مس کاتد ایران به ۵۱۲ هزار تن و۷۳۰ میلیارد دلار صادرات این محصول طی سال خبر داد‌.

علیرضارزم‌حسینی تصریح کرد: همراهی سرمایه و صنعت به عنوان الگوی واقعی در شرکت میدکو اجرا شده ورقابت سازنده با ایمیدروی دولتی دارد.

وزیر صمت ابراز داشت:از سال گذشته تاکنون حدود ۲۱۵ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه صنعت و معدن افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده است.
وی همچنین به ۴هزار هکتار درختکاری در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و‌ گفت: آب مورد نیاز طرح‌های صنعتی میدکو از پساب شهر کرمان تامین می‌گردد‌.
 
رزم‌حسینی ابراز داشت: صنعت ایران در حال حاضر ۲ هزار مگاوات تولید برق دارند و در یک ماه اخیر نیز ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه برق تفاهم شده است‌.
 
به گزارش جام جم آنلاین کرمان،مجتمع فولادسازی زرند و واحد خنک‌سازی کک شرکت فولاد زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس‌ شرکت بابک‌مس ایرانیان،تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه و مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه با مجموع سرمایه‌گذاری بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان واشتغالزایی ۴۱۵۰ نفر به صورت همزمان و با دستور رئیس جمهور افتتاح شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها