وزیر نیرو گفت: هفته گذشته در همین روز مصرف برق ۶۶ هزار و ۲۴۵ مگاوات بود که با کاهش ۳ هزارمگاواتی در روزجاری به ۶۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات رسید.
کد خبر: ۱۳۲۵۴۳۲

به گزارش جام جم آنلاین، رضا اردکانیان از محل ستاد فرماندهی اوج بار تابستان ۱۴۰۰ افزود: برق کالایی است که در همان زمان که تولید می شود عرضه هم می شود.

وی ادامه داد: اما نیاز مصرف با این معنا تفاوت داشته و هرچه نیاز بیشتر باشد تبدیل به کمبود و خاموشی خواهد شد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پنجشنبه هفته گذشته اوج بار شبکه ۶۶ هزار و ۲۴۵ مگاوات بود که رسید به ۶۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات که کاهش ۳ هزار مگاواتی را نشان می دهد.

اردکانیان گفت: بخشی از این کاهش مربوط به همکاری مردم در سراسر کشور است که در مصرف مدیریت کردند.

وی به اقدام هایی که در سه روز گذشته در باره وضعیت برق انجام شد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در صدر این اقدام ها همکاری خوب صنایع بزرگ کشور قرار دارد.

فرمانده ستاد اوج بار تابستان ۱۴۰۰ ادامه داد: این صنایع تصمیم گرفتند حتی المقدور و تا جایی که خسارت نمی بینند تعمیرات و تعطیلات سالانه خود را به این دو هفته منتقل کنند.

اردکانیان افزود: دولت به از آنان حمایت کرده و مقرر شد براساس مصوبه ای که صادر شده به هر میزان این صنایع در این مدت از انرژی استفاده نکنند ما در مواقع دیگر انرژی با تعرفه صفر به انها واگذار کنیم.

وی گفت: علاوه بر این مقرر شد اینها از مشوق های دیگر مانند تقسیط مالیات و بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وزیر نیرو ادامه داد: تلاش ها سبب صرفه جویی به میزان ۴ هزار مگاوات شد این درحالی است که کمبود ۶ تا ۷ هزار مگاوات است که سعی می شود با همکاری صنایع به ان برسیم.

اردکانیان از مردم خواست به هر میزان که می توانند در استفاده از وسایل سرمایشی خود و صنعت برق را کمک کنند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها