۲۶ درصد از خانه‌های مسکونی روستایی زنجان سند ندارد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

۲۶ درصد از خانه‌های مسکونی روستایی زنجان سند ندارد

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

امسال ۵۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم‌سازی می شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال ۵۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم‌سازی می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال ۵۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم‌سازی می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۵۲۴۴
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ رضا خواجه‌ای  در بهره‌برداری از طرح هادی روستای لگاهی که با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال طرح هادی در ۱۲۰ روستا اجرا می‌شود. خوشبختانه امسال میزان اعتبارات ابلاغ‌ شده خوب بوده و در این سفر، افزایش سه برابری اعتبارات اختصاص یافت که امید است با جذب سریع آن آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی ۴۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سال گذشته اجرا شده است، افزود: در حال حاضر تعداد واحدهای مقاوم‌سازی شده در زنجان به ۵۱ هزار واحد رسیده و امسال ۵۰۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز مقاوم‌سازی می‌شود، به طوری که امسال اعتبار مقاوم‌سازی دو برابر سال قبل بوده است.

این مسئول ادامه داد: شرایط سهلی برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی فراهم شده است و امیدواریم مردم کمک کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این تسهیلات جذب شود. همچنین در سه یا چهار سال آینده غالب واحدها در زنجان مقاوم‌سازی می‌شود. گفتنی است که از سال ۱۳۸۴ موضوع مقاوم‌سازی روستایی آغاز شده و تاکنون از ۹۲ هزار مسکن روستایی، ۵۱ هزار واحد روستایی مقاوم شده است، البته این به معنای آن نیست که بقیه مقاوم نیستند.

خواجه‌ای تصریح کرد: محدودیت‌ها در پرداخت تسهیلات وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌ها، مقاوم‌سازی صد درصدی در کوتاه‌مدت اتفاق نمی‌افتد، به عبارت دیگر امکان اینکه صد درصد واحدها در یک مقطع زمانی مشخص مقاوم شود، وجود ندارد، زیرا در گذر زمان برخی خانه‌ها مستهلک می‌شود و دوباره نیازمند بهسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یادآور شد: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت ۲۰ سال و دارای سه سال تنفس و ۵ درصد کارمزد است. همچنین اقساط پایینی داشته و ضمانت زنجیره‌ای در آن پذیرفته است. باید اذعان کرد که امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی پیش‌بینی شده و این هزینه در بحث اقتصاد، معیشت و اشتغال موثر بوده و به پویایی مناطق روستایی کمک می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال ۲۰۰۰ واحد مسکن محرومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای این موضوع پرداخت شده است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها