افزایش شهرهای قرمز کرونایی در استان یزد / یزد دوباره بحرانی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان از افزایش موارد بستری مشکوک به کرونا در استان خبر داد و گفت : هم اکنون 8 شهر استان در وضعیت قرمزکرونایی بسر می برند.
کد خبر: ۱۳۲۵۲۲۶

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد، ابراهیم سلمانی درگفتگو با خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی دراستان اظهارداشت: با توجه به آمار بستری ها، همچنان روند افزایشی را تجربه می کنیم  و شهرستان ها ی استان به دلیل  بی توجهی به  رعایت شیوه نامه ها ی بهداشتی یکی بعد از دیگری تغییر وضعیت داده  ونارنجی و قرمز می شوند  و با تغییر رنگ مرکز استان  به قرمز، یزد شرایط بحرانی را سپری می کند

وی درمورد رنگبندی شهرستان های استان افزود: شهرستان بافق و بهاباد ازوضعیت  نارنجی به وضعیت قرمز کرونایی تغییر پیدا کرده ودرحال حاضر شهرستان های  اشکذروابرکوه دروضعیت نارنجی وسایر شهرستان ها در وضعیت قرمزکرونایی بسرمی برند و با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا قبلا نسبت به رنگبندی ها ، محدویت هایی را تعریف کرده با تغییر رنگ شهرستان ها  محدویت ها ی جدید  اعمال خواهد شد.

سلمانی تصریح کرد: این افزایش موارد مربوط به عدم رعایت شیوه نامه ها ی بهداشتی در دوهفته گذشته بوده وبه طوریقین تداوم بی توجهی به  شیوه نامه ها ی بهداشتی درهفته جاری باعث خواهد شد در روزهای آینده  شاهد افزایش بستری ها باشیم .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: بستری های مشکوک به کووید ۱۹ دربیمارستان های استان هم اکنون به 594 نفر رسیده که از این تعداد 124 نفردربخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی افزود : در شبانه روز گذشته 595 بیمار مشکوک به کووید ۱۹دربیمارستان های استان شناسایی شده اند و که از این تعداد 66نفر بستری شده اند و آمار بستری ها نسبت به هفته گذشته درحال افزایش است و با این شرایط ،دوباره به روزهای سخت بازخواهیم گشت.

سلمانی تصریح کرد: افزایش بستری ها نشان دهنده این است که اعتقاد به پایان کرونا کاملا اشتباه بوده وهرگاه غفلت کرده ایم آمارها افزایش پیدا کرده و هم استان های عزیر رعایت شیوه نامه ها را جدی بگیرند و از حضور درمکان های عمومی و دورهمی ها خانواد گی به شدت بپرهیزند.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها