موج پنج کرونا یزدی ها را تهدید می کند / یزد با زهم کارت قرمز کرونا گرفت

استانداریزد گفت : با توجه به افزایش آمار بستری های کرونایی و تست غربالگری کرونا در هفته اخیر، ضروری است جهت کنترل و مدیریت کرونا تصمیمات جدی در استان برای نظارت بهتر و بیشتر بر روند اجرای امور اتخاذ شود.
کد خبر: ۱۳۲۳۱۱۴

موج پنج کرونا یزدی ها را تهدید می کند / یزد با زهم قرمز شدبه گزارش خبرنگارجام جم آنلاین از یزد، محمد علی طالبی در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا دراستان اظهارداشت: براساس نقشه ارائه شده از موج کرونا، این موج از جنوب کشوربه سمت بالا درحال پیش روی است، و شهرستان هایی که ارتباطات بیشتری با استان های جنوبی دارند بیش از سایر شهرستان ها در معرض تهدید قرار دارند لذا نباید در انجام اقدامات و پیشگیری های لازم، کوتاهی صورت بگیرد.

وی بر ضرورت تولید محتواهای مختلف برای آموزش شهروندان تاکید کرد وافزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه پیشنهادات خود و با همکاری و تعامل با صدا و سیما برنامه هایی را تولید کنند تا مورد استفاده رسانه ملی و فضای مجازی قرار بگیرد.

طالبی در ادامه بر نظارت جدی مجموع دستگاه های مسئول در ستاد استانی مبارزه با کرونا، بر اعمال شیوه نامه های بهداشتی در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت : فرمانداران و بخشداران موظف به تشکیل نشست ستاد مبارزه با کرونا و انجام هماهنگی های لازم در سطح شهرستان ها و بخش ها هستند.

استاندار با بیان اینکه استان  در چندین هفته پیاپی جایگاه اول رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در کشور به خود اختصاص داد، خاطرنشان ساخت: این موضوع نشاندهنده ی این است که استان یزد می تواند چنین جایگاهی را حفظ کند، لذا باید با دقت و جدیت بحث نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی دنبال گردد.

وی تصریح کرد : امیدواریم با اجرای مجموعه تصمیمات و برنامه های تصویب شده در ستاد استانی مبارزه با کرونا، اجرای سیاست ها و برنامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا و نیز رعایت شیوه نامه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ...، کنترل و مدیریت مناسبی را بر این شرایط داشته باشیم.

افزایش بستری بیماران کرونایی

یزد - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان از افزایش موارد بستری مشکوک به کرونا  دراستان وشروع خیز پنجم کرونا خبرداد و گفت : و با توجه به افزایش بستری ها  و شناسایی تعداد بیماران مبتلا ، استان در وضع قرمز کرونایی قرار گرفته است

ابراهیم سلمانی درخصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی دراستان اظهارداشت: بستری های مشکوک به کووید ۱۹ دربیمارستان های استان هم اکنون به بیش از 354 نفر رسیده که از این تعداد74 نفردربخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به افزایش بستری ها دراستان افزود: از 632 نمونه گرفته شده ازبیماران مشکوک به کووید ۱۹دربیمارستان های استان بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 338 بیمار قطعی به کرونا  دراستان شناسایی شده اند که از این تعداد 37نفر دربیمارستان بستری شده وما بقی در منزل دوره نقاهت خود را سپری می کنند.

اطلاعیه شماره ۱۱۶ ستاد استانی مقابله با کرونا

به اطلاع مردم شریف استان می رساند با توجه به رشد موارد ابتلا و بستری ناشی از کرونا در چند روز اخیر و افزایش نگرانی از ورود به پیک پنجم بیماری در صورت تداوم روند افزایش فعلی، با توجه به اعلام وضعیت قرمز در شهرستان یزد و هشدار نارنجی در اکثر شهرستان های استان و شکنندگی وضع موجود در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، ضمن هشدار به آحاد مردم برای پرهیز از تجمعات و سفرهای گروهی، به تمامی فرمانداران و بخشداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان ها اعلام آماده باش و در مرکز استان شرایط وضعیت قرمز و هشدار جدی ویژه مناطق قرمز اعلام می‌گردد.

 بدیهی است در صورت تداوم روند فعلی محدودیت های جدید و جدی برابر مصوبات ستاد ملی و استانی اعلام و ابلاغ خواهد شد.
 لذا بر این اساس با قدر دانی از همراهی مردم عزیز در رعایت پروتکل های بهداشتی، صمیمانه از آحاد مردم شریف استان می‌خواهیم در این مرحله نیز یاری‌گر قهرمانان جبهه سلامت باشند.
چرا که در صورت عادی انگاری شرایط و کمرنگ شدن رعایت پروتکل‌ها، بیم آن می‌رود دچار موج جدید شویم که کنترل آن در شرایط فعلی بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود.
لذا توصیه می شود در استفاده از ماسک، پرهیز از تجمع و جمع های خانوادگی و مهمانی ها، پرهیز از سفر و مخصوصاً سفر‌های گروهی و حفظ فاصله گذاری، اهتمام لازم را داشته و همچنان بر عهد خود در شکست کامل این ویروس پایبند باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها