در آئین رونمایی از پوستر نخستین کنگره بین المللی صنعت و بازارساز‌های نوین مطرح شد

ارایه راهکار‌های پژوهشی و دانشگاهی جهت افزایش فروش‌های آنلاین و توسعه سهم بازار

در آیین اختتامیه نخستین فصل طرح نوآ عنوان شد:

طرح نوآ یکی از خروجی های موفق مراکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی است

طرح نوآ که از اسفندماه 1399 با همکاری مشترک پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی و 18 مرکز نوآوری مستقر در این دانشگاه کار خود را آغاز کرده بود امروز 15 ام تیر ماه1400 درتالار همایش های دانشگاه شهید بهشتی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۱۳۲۵۱۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر سعدالله نصیری، ریاست دانشگاه شهید بهشتی در آیین اختتامیه این رویداد با اشاره به اینکه بین ایده های ارایه شده ، تعداد زیادی بسیار ابتدایی به نظر می رسیدند اما در فرآیند شتابدهی به شکوفایی رسیدند و توسعه یافتند تاکید کرد: چنین رشد و بالندی به خوبی این حقیقت را اثبات می کند که به دست مدیران، مجریان و جوانان می توان کارهای بزرگی انجام داد.

وی ادامه داد: دانشگاه شهید بهشتی نخستین دانشگاه ایران است که مراکز نوآوری در متن آن فعالیت دارند و هدف از این نگرش فعالیت همزمان اساتید و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در زیست بوم نوآوری و کسب و کار است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی ضمن تاکید بر حمایت دانشگاه از طرح نوآ اذعان کرد: جامعه و دانشگاه بر روی یکدیگر اثر گذار هستند و باید شرایط پیشرفت دانشگاه و ارتقا دانشگاه به نسل چهارم را فراهم کرد.

در ادامه دکتر اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه‌ فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با وجود قدمت کم، در زیست‌بوم نوآوری کشور جزو رتبه‌های برتر می یاشد گفت: ما در معاونت علمی سعی کرده‌ایم حداکثر حمایت‌ها را از این فضا به عنوان تسهیل‌گر داشته باشیم.

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی با توجه به همکاری نزدیک با دانشگاه علوم پزشکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جریان نوآوری در گام دوم انقلاب برخوردار است، چرا که هم زیرساخت‌های توسعه‌ای و هم ابزارهای سیاستی مناسب را در اختیار دارد.

قادری فر تاکید کرد: در کنار پارک، صندوق پژوهش فناوری نیز فعال است که تامین مالی را برعهده دارد و این امر می‌تواند به پیشبرد اقتصاد دانش‌بنیان در کشور کمک کند.

وی افزود: خروجی های موفق طرح نوآ مورد حمایت‌های معنی‌دار ما خواهند بود اما ایده‌های شکست خورده نیز فراموش نخواهند شد چرا که نیاز است تا نیروهای انسانی مستعد حفظ شوند.

رییس مرکز توسعه‌ فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان سخنانش تاکید کرد: باید فضای مناسبی برای دانشجویان و اقتصاد خلاق فراهم شود تا خروجی‌های زیست بوم نوآوری به نتیجه برسد.

دکتر کورش پرند رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، در ادامه مراسم ضمن تشریح روند شکل گیری مراکز نوآوری عنوان کرد:اولین و مهم‌ترین قدم جذب حمایت رئیس دانشگاه بود و پس از آن همکاری با روسای هر دانشکده و پژوهشکده صورت گرفته و تخصیص حد اقل 2000 متر فضا جهت ایجاد 18 مرکز نوآوری از نتایج این همراهی است.

دکتر پرند با اشاره به این نکته که ۱۵ نفر از مدیران این مراکز کمتر از ۴۵ سال سن دارند که این مدیران جوان، آینده‌ فناوری دانشگاه را فراهم می‌کنند افزود: زیرساخت ایجاد شده قادر خواهد بود در زمینه‌های کارآفرینی، نوآوری، اشتغال‌پذیری و تجاری سازی عمل کرده و به توانمند سازی دانشگاه کمک نمایند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی یکی از مهم ترین نتایج تاسیس مراکز نوآوری، شبکه‌سازی بزرگ در حوزه‌ فناوری عنوان کرد و طرح نوآ را به عنوان یکی از خروجی های موفق مراکز نوآوری دانست که صفر تا صد آن انجام شده و می‌تواند هر سه یا شش ماه یکبار در دانشگاه تکرار شود.

در بخش پایانی آیین اختتامیه‌ رویداد نوآ، دکتر علی اصغر سعدآبادی؛ رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهیدبهشتی ، روند اجرایی این طرح را تشریح کرد.

سعدآبادی در ابتدای صحبت بیان کرد : پس از فراخوان این طرح در آبان ماه 1399 ،580 ایده از سراسر کشور به دبیرخانه رویداد ارسال شد.این ایده ها توسط شورای راهبردی هر مرکز غربال شدند که 128 ایده وارد فرآیند پیش شتابدهی شدند.

وی ادامه داد: در پایش اولیه رویداد که در اردیبهشت برگزار شد 26 تیم واجد شرایط حضور در اختتامیه شناخته شدند و برای اکثر تیم های باقی مانده امکان استقرار در مراکز نوآوری فراهم خواهد بود.

سعدآبادی در پایان اظهار امیدواری کرد تیم‌ها بتوانند کسب و کار خود را گسترش داده و چرخه‌ تجاری سازی را به انتها برسانند و افزود: تیم‌های برتر از حمایت‌های مالی و معنوی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی بهره‌مند خواهندشد‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها