به گزارش جام جم آنلاین از دانشگاه شهید بهشتی، به گفته دکتر کوروش پرند، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تدوین برنامه درسی مناسب در خصوص مهارت های زندگی برای تدریس و اجرا در شهرستان پلدختر از توابع استان لرستان، یکی از شهرستانهای آسیب دیده در فاجعه سیل سال ۱۳۹۸ برای بالا بردن میزان تاب آوری ساکنین این منطقه با استفاده از آموزش مهارت های زندگی و در نهایت افزایش اشتغال پذیری در آنها بود.
هدف از اجرای این پروژه تقویت و افزایش توان اشتغال پذیری جوانان و زنان سرپرست خانواده در معرض آسیب از دست دادن شغل و یا بدون شغل در اين منطقه بود كه در همين راستا دوره هاى آنلاين از امروز دوشنبه ١٠ خرداد ماه به مدت ٤ روز برگزار ميشود.
وى افزود: به این منظور به كمك کارآفرین منطقه و با دسترسی به اشخاص تحت پوشش، جامعه موردنظر را شناسايى نموده و با در اختيار قرار دادن رايانه و اینترنت لازم جهت شرکت در کارگاههای آنلاین مجازی ورود این افراد به فضای تدریس ممكن شد.
دکتر فاطمه کریمی اصفهانی دکترای روانشناسی تربیتی و مدرس اين دوره معتقد است: تمام رئوس موردتدریس در این حوزه تدوین و طراحی و جمع بندی شده اند که در نهایت هدف موردنظر یعنی اشتغال پذیری را اعتلا ببخشند.
كريمى افزود: در فاز اول آموزش ٥ مهارت خودآگاهی، ارتباط موثر ، تصمیم گیری، حل مساله و مدیریت هیجان در جهت تقویت عزت نفس، جرات مندی،اعتماد به نفس،تاب آوری و امید و خوش بینی آموزش داده شده و با تمرین و کارعملی در زمان کارگاه یادگیری این مهارتها انتظار میرود.
به گفته رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی این طرح با هدف مستندسازی برنامهها، اقدامها و فعالیتهای مرتبط با آموزش مهارتهای زندگی در کشور، تحلیل نتایج و طراحی و اجرای برنامه آموزشی متناسب به منظور توانمندسازی، افزایش توان اشتغالپذیری و تابآوری روانی و اجتماعی جامعۀ هدف طراحی شده است.
پرند به عنوان مجری اصلی این طرح گفت: براساس گامهای پیشبینی شده ابتدا تجارب تمامی دستگاهها، سازمانها و نهادهایی (وزارتخانههای کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان بهزیستی، شهرداریهای سراسر کشور) که به نوعی به موضوع مربوط بودند مورد بررسی قرار گرفت و اقدامهای انجام شده در خصوص آموزش مهارتهای زندگی جمعآوری و تحلیل شد. در گام بعدی برنامۀ آموزشی مهارت زندگی تدوین و آماده اجرا شد. بر این اساس ابتدا عناصر برنامه شامل منطق، هدف و برونداد یادگیری، محتوا و فعالیتهای یادگیری از مستندات مربوطه استخراج و اعتباریابی و آماده اجرا شد.
وی تاکید کرد: در طراحی این برنامه آموزشی ضمن مرور ادبیات نظری مرتبط با موضوع، تلاش شد تا به نوعی تجارب بومی نیز مد نظر قرار گیرد.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد
در گفتوگوی اختصاصی «جام جم» با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه عنوان شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه