معاون ستاد مدیریت کرونای تهران:

تهران دلتایی شد

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کرونا دلتا نسبت به دیگر سویه‌ها، در جوانان و افراد زیر ۲۰ سال اثرگذاری بیشتری دارد.
کد خبر: ۱۳۲۴۹۷۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مجتبی یعقوبی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و متخصص عفونی، در خصوص نشانه‌ها و عوارض بیماری کرونا دلتا، گفت: ویروس زمانی که از بدنی به بدن دیگر منتقل می‌شود و با داروی ضد ویروس مواجه می‌شود دچار جهش‌هایی خواهد شد که میزان سرایت و کشندگی آن به تناسب بیشتر خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه و متخصص عفونی افزود: توصیه‌های پزشکی و بهداشتی برای ویروس کرونای دلتا همان قبلی‌ها است؛ یعنی مردم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، دست‌ها را مداوم بشورند و از زدن ماسک غافل نشوند.

علائم کرونای دلتا چیزی شبیه به سرماخوردگی

یعقوبی گفت: از علائم مشخص کرونای دلتا آب ریزش بینی است که نسبت به سویه‌های دیگر بیماری بیشتر می‌باشد، همچنین سایر علائم سرماخوردگی در این نوع از کرونا مشهودتر است.

او با اشاره به اینکه کرونا دلتا سلامت افراد زیر ۲۰ سال را به شدت به خطر می‌اندازد، افزود: این نوع از کرونا می‌تواند حال نوجوانان و جوانان را وخیم کند و تأثیرگذاری بسیاری بر روی این گروه سنی دارد در این صورت اگر جوانی علائم سرماخوردگی داشت به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: استفاده از دارو‌های ضدکرونا، ماسک و حتی واکسن در این نوع از کرونا تأثیرگذار است، اما اثرگذاری کمتری را شاهد خواهیم بود.

او از شهروندان درخواست کرد که از حضور هر نوع دورهمی خانوادگی و برنامه‌های پرتجمع خودداری کنند چرا که با ادامه این روند زودتر وارد موج جدید خواهیم شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها