رئيس پليس فتا استان کرمان هشدار داد:

تماس باواتس آپ شگرد جدید مجرمان سایبری

رئيس پليس فتا استان کرمان هشدار داد: برخی از مجرمان سایبری با سوء استفاده از نشان (لوگو) سازمان های رسمی و معتبر از طریق تماس واتس اپی با شهروندان و اعلام اینکه شما در مسابقه برنده شده‌اید، شهروندان را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری مالی از آنان می کنند. 
کد خبر: ۱۳۲۴۸۵۵
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سرهنگ امين يادگار نژاداظهار داشت:این روزها در حوزه کلاهبرداری های تلفنی شاهد شیوه ها و ترفندهای جدیدی از کلاهبرداران هستیم به نحوی که کلاهبردار به جای تماس با شماره تلفن ثابت یا تلفن همراه، اقدام به تماس از طریق پیام رسان واتس اپ می کند.

وی افزود: از آنجایی که عکس رخ نما (پروفایل) کلاهبردار، نشان یکی از سازمان های معتبر است و این نشان هنگام تماس بر روی صفحه تلفن قربانی دیده می شود، قربانی به تصور این که این تماس معتبر است فریب کلاهبردار را خورده و اقدام به ارسال کد احراز هویتی  که برای وی ارسال شده می کند و در نهایت باعث برداشت غیرمجاز از حساب قربانی می شود.

سرهنگ يادگار نژاد گفت: با توجه به اینکه این ترفند کلاهبرداری به شدت در حال حاضر مورد توجه کلاهبرداران است، از شهروندان عزیز تقاضا داریم به چنین تماس هایی اعتماد نکنند و از ارسال کدهای احراز هویت برای کلاهبردار تحت عنوان برنده شدن در مسابقه خودداری کنند. 

رئیس پلیس فتا استان کرمان ضمن معرفی سایت پلیس فتا به عنوان سایت مرجع در حوزه جرایم سایبری، از شهروندان خواست: در صورت مواجهه و یا مشاهده موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس مردمی در میان بگذارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها