342 میلیون دلار صادرات از استان زنجان
در 12 ماهه سال گذشته صورت گرفت؛

342 میلیون دلار صادرات از استان زنجان

رئیس انجمن صنایع و معادن سرب روی خبر داد:

ناهمدلی مشکل اصلی سرب و روی استان

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: یکی از مشکلات صنف ما ناهمدلی است و دریغا که ما برای منافع مشترک خود نیز متحد نیستیم.
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: یکی از مشکلات صنف ما ناهمدلی است و دریغا که ما برای منافع مشترک خود نیز متحد نیستیم.
کد خبر: ۱۳۲۴۸۲۸

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ یوسف مرادلو در مجمع عمومی  انجمن صنایع و معادن سرب روی ایران گفت: چرا رانندگان می‌توانند متحد شوند ولی ما نه! چرا دیگر صنوف و مشاغل متحد می‌شوند ولی ما نه! فکر نمی‌کنید برای برون رفت از این معضل باید باهم متفق و موتلف بشویم.

وی با بیان اینکه هم سرب و هم روی کالای مازاد بر مصرف در کشور محسوب می‌شوند، خاطر نشان کرد: کنسانتره سرب سولفوره نیز مشتری ندارد، پس چرا ما را مجبور می‌کنند در بورس عرضه کنیم! به خاطر اینکه ما باهم همدل و هماهنگ نیستیم و ناگزیر از تحمل صدمات خود ساخته‌ایم و تا زمانی که باهم همنوا نشده‌ایم، اوضاع همینگونه خواهد بود.

این فعال صنایع سرب روی زنجان ادامه داد: متاسفانه رقابت ناسالم در بین ما هست و طبیعی است که همه‌ی انسان‌ها در همه‌ی زمینه‌ها مشترک المنافع نیستند ولی عقل حکم می‌کند به اشتراکات خود پافشاری کنیم، چرا باید خریداران داخلی و خارجی از ناهماهنگی موجود در میان ما هم در بخش روی هم در بخش سرب سو استفاده کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایرانادامه داد: همه می‌دانید که فروشندگان طلا هم مثل ما اتحادیه دارند، آیا کسی به یاد دارد که یک مورد در طلا فروشی چانه زده باشد؟ همیشه در طلافروشی‌ها قیمت را به طور مقطوع اعلام می‌کنند و همان تعرفه معیار لایتغیر بازار می‌شود و همه‌ی طلافروشان و بازار و خریدار از آن تبعیت می‌کنند، حالا سئوال این است چرا ما نمی‌توانیم و نباید مثل آن‌ها عمل کنیم! چرا خریداران خارجی از این شرایط و رقابت ناسالم سو استفاده کنند! همه‌ی اینها ناشی از رقابت منفی در بین ماهاست، همه‌ی اینها ضعف‌های انکارناپذیر صنف ماست. خدا را خوش نمی‌آید ما از جیب کارگران مظلوم خود بزنیم و ببریم بدهیم به خریداران خارجی، این کار ابدا عقلانی و اخلاقی نیست. 
 
مرادلو  افزود: ما تصمیم داریم بازاری به نام (ZME»(zanjan metal exchenge» ایجاد کنیم تا از بروز مشکلات عدیده ممانعت کنیم، چون هم معدن و هم عمده‌ی صنعت سرب و روی در زنجان هست هم گمرک صادرات شمش سرب و روی و کنسانتره به صورت تخصصی در زنجان مستقر است.

وی خاطر نشان کرد: در تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و سندیکاها و... برخی افرادی پیدا می‌شوند که سود خود را در سکوت می‌بینند، اگر انجمن موفق عمل کند سودشان را می‌برند اگر هم موفق نشود، طلبکار می‌شوند.

این صادر کننده‌ افزود: ما باید با نگاه برد-برد به مسائل نگاه کنیم و سود خود را در سود جمع بدانیم، در این صورت است که همگان موفق می‌شوند و بر مشکلات پیش آمده فائق می‌گردند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران ادامه داد: همه‌ی ما در یک کشتی نشسته‌ایم و هر تصمیمی در دولت گرفته شود، تاثیرات مثبت و منفی آن به صورت فراگیر و بر حسب ظرفیت کارخانجات در بین صنعتگران توزیع خواهد شد.

وی  اضافه کرد: اگر بخواهیم به صورت گروهی و تیمی کار کنیم، موفقیت حاصل خواهد شد وگرنه محکوم به شکستیم و کسی هم در ضرر و زیان این شکست مستثنی نخواهد بود.

یوسف مرادلو اظهار کرد: انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران یکی از موفق‌ترین انجمن‌های اتاق ایران است و این را مرهون همدلی و همگرایی اکثریت اعضای و هیئت مدیره آن هستیم.  وی افزود: انتظار می رود در تامین نیاز داخلی و حفظ قیمت مناسب و متناسب در داخل و خارج در تامین ماده اولیه و افزودنی و فروش محصول نیز این همدلی و همبستگی و اتحاد دیده شود.

این فعال صنعت سرب روی اظهار کرد: یک مدیر موفق بدون همکاری افراد، حتی فارغ التحصیل از دانشگاه هاروارد و مدیرِ ممتاز هم باشد موفق نخواهد شد ولی در صورت همکاری و همراهی افراد و اعضای یک تیم و تشکیلات هیچ قله‌ی فتح نشده‌ای باقی نمی‌ماند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران با بیان اینکه این انجمن یک انجمن شیشه‌ای است، خاطر نشان کرد: د ر این تشکیلات هیچ چیز مخفی و مکتومی وجود ندارد و این شفافیت را یک وظیفه می‌دانیم و البته راز موفقیت انجمن و صنف خود را نیز در آن می‌بینیم.

مرادلو در رابطه با انتخابات‌های هیئت مدیره انجمن نیز ابراز کرد: در طی این ۲۲ سال، اعضای هیئت مدیره انجمن، برای هیچ احدالناسی برای اخذ رای و جلب نظر ایشان، زنگ نزده است، زیرا هم به انصاف همکاران و اعضای انجمن ایمان داریم هم به آزادی عمل همکاران حرمت قائلیم و هرگز به خود اجازه‌ی دخالت در امور فردی هیچ کس را نمی‌دهیم.  هر همکاری بدون دخالت و دخل و تصرف ذهنی حق انتخاب دارد و در طی این سال ها هرگز با ابزارهای رایج تبلیغاتی هم برای اخذ رای عمل نشده است.
 


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها