سخنگوی طالبان اعلام کرد نظامیان خارجی اگر تا مهلت مورد توافق از افغانستان خارج نشوند به عنوان نیروی اشغالگر در نظر گرفته خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۲۴۷۲۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان، در گفتگو با بی بی سی گفت: هر کدام از نظامیان خارجی اگر تا مهلت مورد توافق برای خروج سربازان غربی از افغانستان، از این کشور خارج نشوند به عنوان نیروی اشغالگر در نظر گرفته خواهند شد.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در ادامه گفت که طالبان در پی تصرف نظامی کابل نیست، ولی هیچ سرباز خارجی، از جمله پیمان کاران نظامی نباید در این شهر باقی بمانند.

شاهین گفت: اگر نظامیان آن‌ها برخلاف توافق دوحه در افغانستان باقی بمانند، آن وقت رهبران ما درباره اقدام مقتضی تصمیم گیری خواهند کرد. ما واکنش نشان خواهیم داد و تصمیم نهایی با رهبری طالبان است.

شاهین با ذکر این موضوع که مردم ما به فعالیت سازمان‌های غیردولتی و سفارتخانه‌ها نیاز دارند، عنوان داشت که طالبان مخالف ادامه حضور نظامیان خارجی است، اما به دیپلمات ها، اعضای سازمان‌های غیردولتی و دیگر شهروندان خارجی حمله نخواهد کرد.

سهیل شاهین همچنین خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه بگرام را لحظه‌ای تاریخی عنوان کرد.

در پی خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام در نزدیکی کابل و پایان ماموریت ناتو در افغانستان، گزارش‌هایی درباره ادامه حضور حدود یک هزار نظامی این سازمان که عمدتاً آمریکایی خواهند بود، منتشر شده است.

هدف از ادامه حضور این نظامیان در افغانستان، حفاظت از سفارتخانه‌های کشور‌های عضو ناتو و فرودگاه بین المللی کابل عنوان شده است.

هم زمان با ادامه خروج نظامیان غربی از افغانستان خشونت‌های نظامی در این کشور افزایش یافته و طالبان در حال گسترش مناطق تحت اختیار خود است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها