در نشست خبری مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی مطرح شد:

برگزاری هدفمند نخستین جشنواره تولیدات رادیو سراسری زیارت

نصر پور با اشاره به آرمان ها و اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی، فرهنگی، اخلاق و مؤلفه های فقهی و فرهنگ شیعی را از جمله موضوعات زیارت برشمردند که همواره مورد هجوم نظام سلطه و دین ستیزان قرار داشته است.
کد خبر: ۱۳۲۴۵۸۲

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی؛ نصر پور با اشاره به آرمان ها و اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی، فرهنگی، اخلاق و مؤلفه های فقهی و فرهنگ شیعی را از جمله موضوعات زیارت برشمردند که همواره مورد هجوم نظام سلطه و دین ستیزان قرار داشته و موضوع ارزشی و معرفتی زیارت به جز دل های مؤمنین بروز رسانه ای و تخصصی نداشته است تا در مسیر صیانت، آگاهی بخشی با رویکردهای فرهنگی معنوی معارف دینی و اعتقادات ائمه معصومین (ع) تبلیغ و ترویج شود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه مشهد مقدس و مرجعیت دینی و مذهبی آن به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی انتظارات از این کلان شهر مذهبی را با وجود میلیون ها زائر و ظرفیت بالای مضجع ملکوتی امام رضا (ع) ضروری دانستند که ظرفیت های مهمی چون حوزه های علمیه برجسته با حضور مراجع عظام و علما و مجموعه ی شاخصین آستان قدس رضوی و اهالی خرد و فرهنگ به این قابلیت های خدا دادی افزوده است.

نصر پور اشاره کرد فرایند راه اندازی رادیو زیارت به عنوان تنها رسانه تخصصی زیارت در کشور در سال ۱۳۹۵ آغاز و در سال ۱۳۹۶ به صورت آزمایشی راه اندازی شد و عملاً یک سال بعد به صورت رسمی و شبانه روزی کار خویش آغاز کرد.

وی تصریح کرد: با هدف گسترش فرهنگ زیارت و برجسته سازی جایگاه اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) که ایجاد پیوند معنوی با مردم و مؤمنین را در مشاهد شریف و اماکن مقدسه ضروری می نمود و بهره برداری از تجربیات موفق برنامه های معارفی با نگاهی به غنی سازی محتوای تخصصی برنامه سازان پیرامون باز نمایی خردمندانه فرهنگ زیارت با محورهای ۴ گانه دین، اخلاق، امید و آگاهی کشف و نو آوری های افراد خلاق زمینه ی جشنواره ی سراسری رادیو زیارت را به وجود آورد.

این جشنواره که تشکیلاتی نیست کاملاً موضوع محور و ساختارمند بر اساس جدول پخش شبکه ها طراحی شده و امر زیارت در سراسر برنامه ها ساری و جاری بوده است که مطابق شیوه نامه محتوایی و اجرایی جشنواره تلاش شده است تا خلاقیت ها و نو آوری جوانان متخصص و علاقمند در حوزه رسانه شناسایی شود.

توسعه و ترویج فرهنگ زیارت، مقوله خدمت به زائرین توانمند سازی و شناسایی ظرفیت های هنرمندانه در بخش های زیارت در سال ۱۳۹۸ جشنواره در ۶ بخش آثار نمایشی، برنامه های ساده و ترکیبی، خبر، موسیقی و نغمات، پژوهش و نویسندگی و فضای مجازی با بخش ویژه ی شهید سپهبد سلیمانی طراحی و عملیاتی کرد.

در این زمینه تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ۲۰۰۰ اثر بوده است که ۱۱۰۰ اثر از طریق فضای مجازی و پویش من رسانه حسینم و ۹۰۰ اثر نیز مشتمل بر ۴۵% آثار مردمی و ۵۵% آثار همکاران برنامه ساز سازمان صدا و سیما در سطح کشور بوده است که با توجه به میزان تولید سالانه رادیو زیارت که در سال ۱۳۹۹ به میزان ۳۰۳۱ ساعت بوده است بسیار قابل توجه و محل بررسی و رقابت است.

وی خاطر نشان کرد: حضور مستمر در شبکه های سراسری با ۶۰% برنامه های زنده و پخش تصویر برنامه های زنده رادیوی در ماه های شعبان و رمضان و بیش از ۱۲۰ برنامه در سراسر کشور که از طریق سایت سازمان صدا و سیما و اپلیکیشن ایران صدا فراهم گردیده مقدمات راه اندازی تلویزیون اینترنتی زیارت را برای اولین بار برای یک شبکه رادیویی سراسری قابل دریافت در تلوبیون فراهم آورده است.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی تصریح کرد: مقدمات ایجاد قرارگاه رادیویی زیارت در حرم مطهر رضوی با محوریت پوشش برنامه های شبکه های سراسری رادیو در طول سال به ویژه در ایام نوروز، دهه کرامت، دهه پایانی صفر و همه مناسبت های دینی و مذهبی از قابلیت های رادیو زیارت و تلاش همکاران سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی در تبلور اندیشه های دینی و معارف رضوی بوده است.

 نصر پور نوید داد  مراسم اختتامیه در تاریخ ۱۷ تیر ماه امسال  در محل تالار همایش های بین المللی صدا و سیما در مشهد مقدس ( ساختمان صبا ) با حضور مقامات کشوری و استانی و هنرمندان برگزار خواهد شد که انشاء الله مقدمات فراخوان دومین جشنواره سراسری رادیو زیارت نیز رونمایی می گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها