مدیر عامل شرکت آبفای استان در گفتگو با جام جم

بیش از 50 درصد مردم استان چهار محال و بختیاری با کمبود آب مواجه هستند

کاهش بارش ها و افت منابع آب زیرزمینی مشکلات کمبود آب را در چهارمحال و بختیاری حادتر کرده است به طوری که هم اکنون نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری با کمبود آب مواجه هستند.
کد خبر: ۱۳۲۴۴۵۱

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری،احمدرضا محمدی ده چشمه مدیر عامل شرکت آبفای استان  در گفتگو با جام جم ضمن اعلام بحرانی بودن وضعیت آب و کمبود بارش در سال گذشته گفت: تامین 95 درصد آب آشامیدنی مشترکین را 330 حلقه چاه محفوره و چند دهنه چشمه بر عهده دارند.

برداشت 5 درصد آب شرب از آبهای سطحی

محمدی ده چشمه در ادامه افزود: فقط 5 درصد برداشت آب جهت شرب مشترکین از آبهای سطحی برداشت می شود.

کم بارشی ها ، افزایش دما ، تغییر رژیم بارش و دیگر مسائل زیست محیطی بحران آب را در پی داشته

مدیر آبفای استان خاطر نشان ساخت: با توجه به کم بارشی ها ، افزایش دما ، تغییر رژیم بارش و دیگر مسائل مرتبط با این موضوع برنامه های شرکت آب و فاضلاب به دو بخش ساخت و سازی و ساز کاری تقسیم می شود.

حفر و تجهیز 13 حلقه چاه ، اصلاح 70 کیلومتر از شبکه های فرسوده آبرسانی

   وی گفت: در بخش ساخت و سازی حفر و تجهیز 13 حلقه چاه ، اصلاح 70 کیلومتر از شبکه های فرسوده آبرسانی از جمله کارهای انجام شده است و کارهایی هم در دست اجراست که به زودی اطلاع رسانی می شود.

استمداد از اصحاب رسانه و مطبوعات  در جهت تغییر نگرش در مدیریت مصرف آب

   رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در بخش ساز وکاری به شدت نیازمند همکاری رسانه ها هستیم تا بتوانیم تغییر نگرشی در نحوه مصرف آب در بین مردم ایجاد کنیم.

واگذاری بیش از ده هزار و 220 انشعاب به متقاضیان جدید 

   دکتر محمدی با اشاره به افزایش روزانه مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان و نیاز بیش از پیش به تامین آب سالم و بهداشتی برای متقاضیان گفت: در یک ساله گذشته بیش از ده هزار و 220 انشعاب به متقاضیان جدید واگذار شده است.

شایان ذکر است کاهش بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری بر روی روند آبدهی منابع تأمین کننده آب شرب، قنات‌ها، چشمه‌ها و چاه‌های آب کشاورزی تأثیر قابل توجهی گذاشته است.

هم اکنون بسیاری از منابع تأمین آب شرب روستاها و شهرهای استان خشک شده است و این روستاها با تانکر آبرسانی می‌شوند. کمبود آب شرب نیز در برخی شهرهای استان از موجب ایجاد مشکلات برای مردم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها