معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

توزیع ۱۹۰ هزار تن نهاده دامی در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۹۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی بین بهره‌برداران توزیع شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۹۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی بین بهره‌برداران توزیع شد.
کد خبر: ۱۳۲۴۳۸۳

به گزارش جام جم آنلاین قزوین ، حمیدرضا عزتی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۹۰ هزار تن نهاده‌های دام و طیور شامل صد و ۲۳ هزار تن ذرت دانه‌ای، ۴۰ هزار تن کنجاله سویا و ۲۷ هزار تن جو بین بهره برداران توزیع شد.

عزتی افزود: از انتهای سال ۱۳۹۸ توزیع نهاده‌های دام و طیور در سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی بر اساس مقادیر اعلام شده توسط وزارتخانه انجام گرفته و در استان قزوین نیز بین دامداران، مرغداران و کارخانجات تولید کنسانتره توزیع شده است.

عزتی اضافه کرد: بر این اساس طی سه ماهه نخست سال جاری، ۶۷ هزار و ۸۰۰ تن نهاده به تعاونی مرغداران، ۶۱ هزار و ۳۰۰ تن نهاده به اتحادیه و تعاونی‌های دامداران، ۳۲ هزار و ۶۰۰ تن نهاده به دامداران و ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن نهاده به کارخانجات کنستانتره تحویل داده شده است.

وی با اشاره به تحویل نهاده خام بین کارخانجات خوراک برای تبدیل به کنسانتره، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده این نهاده در کارخانجات فراوری به کنسانتره تبدیل می‌شود و بین دامداری‌های سنتی استان که نیاز و تقاضا دارند، توزیع می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: توزیع نهاده‌های دامی بر اساس برآورد آمار دام در نتیجه بازدید‌های میدانی و همچنین اخذ اطلاعات مرغداران از طریق سامانه‌های دامپزشکی و سماسط (سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور) انجام شده است.

ظرفیت فعلی تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در استان قزوین حدود یک میلیون تن است که با بهره برداری و فعالیت طرح‌های در دست اجرا به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها