تیم پشتیبانی مریخ نورد استقامت ویدئویی را از عملکرد سیستم ناوبری خودکار این مریخ نورد در فضای مجازی منتشر کرد.
کد خبر: ۱۳۲۴۳۶۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا به تازگی در صفحه مجازی اش ویدئویی را درباره سیستم ناوبری خودکار مریخ نورد استقامت منتشر کرد. این آزمایشگاه مسئولیت طراحی و کنترل این مریخ نورد را از زمین بر عهده دارد.

سیستم ناوبری خودکار در ادامه نیز در کنار استقامت است

در این صفحه مجازی و در توضیح این ویدئو آمده: "از وقتی که مریخ نورد استقامت ماموریت علمی خود را در دهانه جزرو در سیاره سرخ آغاز کرده، سیستم ناوبری خودکار یا AutoNav که ویژگی اصلی این مریخ نورد برای کمک به کاوش در این سیاره بوده در ادامه هم به این دستگاه کمک خواهد کرد. این سیستم ناوبری خودکار می‌تواند نقشه‌هایی سه بعدی از سطحی که پیش رویش است را پردازش کرده، خطرات را شناسایی کند و مسیری را در اطراف هر مانعی برای جلوگیری از برخورد طراحی کند. تیم کنترل و پشتیبانی استقامت نقشی اساسی در برنامه ریزی و پیش برد مسیر این مریخ نورد دارد. این تیم مسیر‌ها را توسعه می‌دهد و فعالیت‌های مریخ نورد در سیاره دیگر را از روی زمین برنامه ریزی و کنترل می‌کند.

سیگنال‌های رادیویی بین زمین و مریخ تاخیر دارند و به همین دلیل هم تیم پشتیبانی نمی‌تواند استقامت را به راحتی با جوی‌استیک به جلو هدایت کند. تیم پشتیبانی تصاویر ماهواره‌ای را مشاهده و برای رصد سطح مریخ از عینک‌های سه بعدی خاصی استفاده کرده و دستورات را برای مریخ نورد می‌فرستند و استقامت روز بعد آن‌ها را اجرا می‌کند.

دانشمندان معتقدند که ۳.۸ میلیارد سال قبل دهانه جزرو، دریاچه‌ای بزرگ بود. استقامت جدیدترین و پیشرفته‌ترین مریخ نورد ناسا است و با هدف انجام ماموریت‌های علمی ابزار‌هایی بسیار دقیق را همراه خود دارد که جزو پیشرفته‌ترین ابزار‌های سازمان فضایی ناسا برای کاوش در سیاره‌های دیگر هستند.

در ادامه ویدئویی که آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا در فضای مجازی منتشر کرده را مشاهده می‌کنید:
 
تعداد بازدید : 45
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها