جمعیت الوفاق ملی اسلامی بحرین در بیانیه‌ای خواستار آزادی هزاران زندانی سیاسی از زندان‌ های رژیم آل‌ خلیفه در سایه شیوع ویروس کرونا شد.
کد خبر: ۱۳۲۴۲۶۶

به گزارش جام جم آنلاین، جمعیت الوفاق ملی اسلامی بحرین امروز (جمعه) در بیانیه‌ای خواستار آزادی هزاران زندانی سیاسی از زندان‌های رژیم آل‌خلیفه شد.

این جمعیت گفت: رژیم بحرین نه تنها مخالف گفتگو با مردم و تفاهم با آن‌ها است بلکه از کسانی که خواهان گفتگو هستند انتقام می‌گیرد و از همه ابزارهایش برای ساکت کردن آن‌ها استفاده می‌کند.

الوفاق بحرین افزود: خواستار آزادی «اسامه التمیمی» نماینده پارلمان بحرین بوده و بر ضرورت فراهم کردن همه امکانات بهداشتی و نیاز‌های انسانی برای این زندانی سیاسی تاکید داریم.

این جمعیت همچنین بر همبستگی خود با «محمد الزیانی» فعال سابق بحرینی که به دلیل انتقاد از سیاست‌ های نظام به زندان افتاده است تاکید کرد و خواستار آزادی او و هزاران زندانی سیاسی در بحرین شد.

مردم بحرین از سال ۲۰۱۱ برای مقابله با اقدامات مستبدانه آل‌ خلیفه دست به اعتراض زدند، اما نتیجه اعتراضات، دستگیری، زندان، شکنجه و اعدام برای آزادی خواهانی بود که همچنان در صحنه نبرد حضور دارند.

دکتر قاسم عمران، پزشک بحرینی هفته گذشته گفت: محافل مختلف حقوقی و سیاسی در بحرین خواستار آزادی زندانیان بخصوص کسانی شدند که سوابق و جرائم امنیتی ندارند و بیشتر آن‌ها به سبب بیان دیدگاه‌های سیاسی یا دیدگاه‌های مخالف دیدگاه حکومت به زندان افتاده اند.

او افزود: زندان‌ها با توجه به ازدحام زندانیان و وجود شش تا ده نفر در سلول‌ها، مناطق امنی نیستند و اگر کسی مبتلا باشد این زندان‌ها محیط مناسبی برای شیوع ویروس کرونا هستند و در حال حاضر ده‌ها نفر از زندانیان به کرونا مبتلا شده اند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

دو هفته قبل «حسین برکات» زندانی سیاسی بحرینی براثر ابتلا به ویروس کرونا در زندان و اهمال کاری پزشکی و وخامت حالش در بیمارستان السلمانیه درگذشت.

مرکز حقوق بشر بحرین پس از درگذشت این فعال بحرینی، خطاب به مقامات رژیم آل خلیفه اعلام کرد که تا قبل از تبدیل شدن زندان‌های بحرین به قبرستان، زندانیان را آزاد کنید.

مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود اعلام کرد: ویروس کرونا به طور گسترده در سراسر کشور شیوع پیدا کرده و بیش از ۲۴۰ مورد ابتلا به کووید ۱۹ در زندان مرکزی جو و زندان الحوض الجاف بحرین گزارش شده است.

به گفته این مرکز، زندان‌های بحرین از ابزار‌های بهداشتی مطلوب و کافی پزشکی برای زندانیان برخوردار نیستند و بدرفتاری و شکنجه زندانیان ادامه دارد به طوری که کمترین قوانین و مقررات در برخورد با زندانیان رعایت نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها