معاون راهدرای اداره کل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر مطرح کرد؛

چالش جدی در حفظ نگهداری راهها

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای اعلام کرد

ایمن سازی 1200 کیلومتر از جاده های استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان بوشهر گفت: طرح راهداری محوری با هدف رفع نواقص و ایمن‌ سازی جاده‌ ها در یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی این استان آغاز شده‌ است و تا فصل پاییز به پایان می‌ رسد.
کد خبر: ۱۳۲۴۲۰۷

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان بوشهر گفت: طرح راهداری محوری با هدف رفع نواقص و ایمن‌ سازی جاده‌ ها در یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی این استان آغاز شده‌ است و تا فصل پاییز به پایان می‌ رسد.

حمیدرضا علم افزود: محدودیت و پراکندگی امکانات و نیروها در شهرستان‌های مختلف سبب کندی و تاخیر در رفع نواقص جاده‌ ای می‌شد که با اجرای این طرح بهسازی و ایمنی راه‌ها سرعت بسیار خوبی می‌گیرد.

وی ادامه داد: در قالب طرح راهداری محوری ابتدا مشکلات و نیازهای اجرایی محورهای شریانی استان بوشهر سنجیده و مشخص می‌شود و سپس با تقسیم بندی شهرستان‌ها در قالب چهار فاز، با تمرکز نیروی انسانی و ماشین‌آلات این مسیرها بهسازی، تعمیر و ایمن‌ سازی می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: عسلویه، کنگان، جم و دیر در فاز نخست، دشتی و تنگستان در فاز ۲، بوشهر و دشتستان در فاز سه و دشتستان، گناوه و دیلم در فاز چهارم طرح راهداری جاده‌ای قرار دارند.

علم بیان کرد: در این طرح ایجاد شیب شیروانی در حاشیه راه‌ها برای پیشگیری از سوانح واژگونی خودرو در اولویت این طرح قرار دارد که تاکنون ۱۲۰ کیلومتر تسویه حریم و اصلاح شیروانی راه‌ها و ۳۰۷ کیلومتر شانه سازی در محورهای این استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این طرح از اردیبهشت ماه سال جاری اجرایی شده‌ است، افزود: لایروبی کردن پل‌ها پیش از آغاز بارندگی دیگر اولویت راهداری محوری در استان بوشهر است و تا امروز یکهزار و ۲۰۰ مورد خاکریزی کنار پل‌ها و ۲ هزار و ۸۸۰ مورد نیز تخلیه لایروبی و کنار پل‌ها اجرا شده‌ است.

علم اضافه کرد: همچنین در راستای ایمن‌سازی محورهای شریانی استان بوشهر تاکنون چهارهزار و ۵۰۰ متر مسیر پرتگاهی نیز در این استان خاکریزی شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: خط کشی و لکه‌گیری محورها، تعمیر و رنگ‌آمیزی تابلوها، روشنایی و پاکسازی حاشیه‌ راه‌ها از بوته‌ها از دیگر اقداماتی است که در طرح راهداری محوری اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: تا امروز سیستم روشنایی در۷۱ نقطه از محورهای استان بوشهر اصلاح و روشنایی طولی ۳۸.۵ کیلومتر از تونل‌های این استان تامین شده‌ است.

علم اضافه کرد: لکه‌گیری و تعمیر چهار هزار و ۱۲۰ متر مربع آسفالت، نصب و تعمیر ۲ هزار و ۹۰ صفحه گاردریل و تعمیر و رنگ‌آمیزی چهار هزار و ۶۰۰ مورد تابلو و تجهیزات روشنایی از دیگر اقداماتی است که برای ایجاد ایمنی بیشتر و فراهم کردن آسودگی خاطر برای رانندگان در محورهای استان انجام شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اظهارکرد: اجرای شیب شیروانی و تعریض شانه‌ها، تعمیر، رنگ آمیزی و تمیز کردن تابلوها و تجهیزات روشنایی، خط‌ کشی‌ محورها و لایروبی سبب افزایش سطح بالایی از ایمنی در جاده‌های استان می‌شود و تا حد زیادی از وقوع سوانح با تلفات جانی پیشگیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها