پس از کشف صد‌ها قبر بی نام و نشان در مدارس شبانه روزی سابق در کانادا که تحت کنترل کلیسای کاتولیک بودند، چندین کلیسای کاتولیک در این کشور در طی ماه گذشته هدف حمله قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۳۲۴۱۴۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ کانادا پنجشنبه در حالی مراسم روز ملی خود را برگزار می‌کند که مراسم این روز تحت الشعاع کشف گور‌های بیشتر از کودکان بومی ساکن مدارس شبانه روزی قرار گرفته است که تحت اداره کلسیای کاتولیک بود.تازه‌ترین قبر‌های کشف شده، قبر‌های بی نام و نشان بیش از ۱۸۰ نفر است که گفته می‌شود بقایای اجساد کودکان بین هفت تا ۱۳ ساله در آن‌ها قرار دارد.

خبرنگار بی بی سی در گزارشی در این باره با نمایش تصویر به آتش کشیدن یک کلیسا گفت: کلیسایی با قدمت چندین قرن در آلبرتا تخریب شد. این یکی از چند کلیسای کاتولیک است که در طول ماه گذشته هدف قرار گرفته اند. این کلیسا‌ها پس از کشف صد‌ها قبر بی نام و نشان در مدارس شبانه روزی که قبلاً تحت کنترل کلیسای کاتولیک بودند، هدف قرار گرفتند.
 
تعداد بازدید : 61

جیسون کِنی، رئیس دولت محلی آلبرتا از این کلیسا دیدار کرد و این تصویر ویدئویی را منتشر کرد: وی گفت: ما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم اقدامات شنیع خشونت آمیز برای هدف قرار دادن جوامع مذهبی در این استان را بپذیریم.

به موجب سیاست‌های یکسان سازی کانادا، بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی به مدت ۴۶۵ سال تا دهه ۱۹۹۰ وادار به حضور در مدارس شبانه روزی مانند آنچه در تصویر می‌بینید شدند. بدرفتاری با کودکان در این مدارس شایع بود و هزاران تن از آنان بر اثر بیماری، بی توجهی و عوامل دیگر جان خود را از دست دادند.

تازه‌ترین قبر‌های کشف شده، سومین گور‌های جمعی کشف شده در محل مدارس شبانه روزی سابق در طول یک ماه است. در همین حال، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اذعان کرد شاید بعضی از مردم کانادا حال و حوصله جشن‌های روز ملی را نداشته باشند.

وی گفت: کشف هولناک بقایای اجساد صد‌ها کودک در محل مدارس شبانه روزی سابق در بریتیش کلمبیا و سِسکَچوان در آستانه روز ملی کانادا ما را وادار به فکر کردن درباره بی عدالتی‌های بی سابقه و مستمری کرده است که بومیان با آن رو به رو شده اند.

هیئتی از بومیان کانادا، شامل دانش آموزان سابق مدارس شبانه روزی مزبور برای دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در ماه دسامبر به واتیکان دعوت شده اند. اما جاستین ترودو که خودش کاتولیک است می‌گوید هر گونه عذرخواهی باید در خاک کانادا صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها