گزارشی از روزگار سختی که فرش کردستان و بافندگان بیجاری با آن دست به گریبان هستند

گنج پررنج بیجاری‌ ها

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: ظرفیت های در اختیار روحانیون در نمازهای جمعه و یومیه ای که با حضور جمع قابل توجهی از مردم برگزار می شود یک فرصت بسیار ارزشمند برای ارائه برنامه های فرهنگی و هنری است.
کد خبر: ۱۳۲۴۱۳۵
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، امین مرادی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جریان امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگی و هنری حوزه هنری انقلاب اسلامی و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کردستان، اظهار داشت: استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و بهره مندی متقابل از امکانات، استعدادها و توانمندی های طرفین در کنار گسترش موضوع فرهنگ و هنر می تواند زمینه بهره مندی هنرمندان از نظرات کارشناسی عالمان دینی در تولید آثار و همچنین بهره مندی جامعه روحانیت و خانواده آنان از فراگیری رشته های مختلف هنری را مهیا کند.

وی افزود: در واقع با هنر می توان نقش مردم را در فضای های مختلف جامعه پر رنگ کرد و این یکی از ویژگی های شاخصی است که می تواند روحانیون استان را در ترغیب و آشنایی هرچه بیشتر مردم با ویژگی های دین مبین اسلام یاری کند.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان به ظرفیت های در اختیار روحانیون استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: نمازهای جمعه و یومیه ای که  با حضور جمع قابل توجهی از مردم برگزار می شود یک فرصت بسیار ارزشمند برای ارائه برنامه های فرهنگی و هنری است.

مرادی با اعلام آمادگی کامل در جهت گسترش تعامل با مرکز خدمات حوزه های علمیه استان، یادآور شد: در بخش آموزش این امکان وجود دارد تا روحانیون و خانواده آنان که علاقه مند به فراگیری رشته های هنری هستند از توان و پتانسیل بالای هنرمندان این حوزه بهره مند شوند.

وی هنر را عامل توسعه همه جانبه دانست و بیان کرد: هنر از مهمترین ابزارهای انتقال پیام است و روحانیون با بهره مندی از این پتانسیل و ابزار در انجام رسالت خود بسیار موفق تر خواهند بود.

رییس حوزه هنری  انقلاب اسلامی کردستان به آثار بسیاری از جمله فیلم محمد (ص)، سریال یوسف (ع) اشاره کرد و گفت: امروز تمامی کسانی که این فیلم و سریال را دیده اند علاوه بر فهم داستان به خوبی پیام قرآنی آن را درک کرده اند که شاید تنها با ابزار کلامی نتوان به آن رسید.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: حوزه هنری کردستان  فعالیت های خوبی را در عرصه های هنری، فرهنگی و اجتماعی انجام داده است و به عنوان یکی از مراکز فعال و پویا در سطح استان نقش ارزند های را در ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری استان ایفاء کرده است.

حجت الاسلام علی حسینی فر افزود: هم اکنون 5 هزار روحانی استان تحت پوشش خدمات حوزه های علمیه استان قرار دارند که در میان این روحانیون علاقه مندان فعالیت هنری چشمگیر است.

وی با قدردانی از اعلام آمادگی حوزه هنری در خصوص آموزش های تخصصی رشته های هنری، ادامه داد: امیدواریم تفاهم صورت گرفته تولید آثار مناسب هنری، اقدامات و فعالیت های مختلف فرهنگی اجتماعی جامعه ای الگوی اسلامی در کشور را به دنبال داشته باشد.

گفتنی است در این تفاهم نامه، ایجاد هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت های هر دو مجموعه در کنار تعامل، همکاری و مشارکت در برنامه ریزی و اجرای بهینه برنامه های فرهنگی و هنری، تبادل تجربیات، دانش و اطلاعات، حضور مؤثر و هدفمند طلاب، روحانیون و هنرمندان در جشنواره ها، برنامه ها و مسابقات مختلف هنری و تلاش در جهت ارتقاء سطح آگاهی جامعه با بهره گیری هنر دینی مورد تاکید قرار گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها