سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

شرکت بن رو یکی از صنایع مادر در کشور است

مسعود تجریشی در حاشیه سفر به شهرستان ساوه در افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کارخانجات طبیعت گفت: یکی از مشکلات کنونی که لازم است به آن توجه جدی شود، ظرفیت‌سازی لازم از سوی شرکت‌های مهندسی در حوزه محیط زیست است که تاکنون مغفول مانده است.
کد خبر: ۱۳۲۳۹۸۶
واحد تولیدی طبیعت تصفیه خانه‌ای با ۲ برابر ظرفیت افتتاح کرد
 
وی خواستار آن شد که دستگاه‌های ذیربط در پیوند با مسائل زیست محیطی حوزه صنایع به صورت جدی پای کار باشند و با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در این زمینه کوشش کنند تا آسیب به محیط زیست تا حدامکان کاهش یابد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین بر ضرورت بررسی فنی پروژه‌های تصفیه فاضلاب در واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: نظارت زیست محیطی بر این بخش باید در اولویت قرار گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد:واحد تولیدی طبیعت تصفیه خانه‌ای با ۲ برابر ظرفیت افتتاح کرد که نشان دهنده آینده نگری این مجموعه است و این کارخانه به صورت هلدینگ پیشران در حوزه پسماند، انرژی و تولید با کیفیت محصول فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:افتتاح تصفیه‌خانه‌ها در واحدهای صنعتی با توجه به کمبود آبی که در کشور وجود دارد یک قدم مثبت تلقی می‌شود و انتظار ماهم از مجموعه‌های بزرگ و صنعتی پیشران این است که در این زمینه فعالیت‌های خود را گسترش دهند و همکاری لازم را با محیط‌ زیست داشته باشند.

وی افزود: صندوق ملی محیط‌زیست نیز در راستای اجرا و حمایت از طرح‌های محیط‌زیستی در صنایع حمایت‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد:افتتاح تصفیه‌خانه‌ها در واحدهای صنعتی با توجه به کمبود آبی که در کشور وجود دارد یک قدم مثبت تلقی می‌شود و انتظار ماهم از مجموعه‌های بزرگ و صنعتی پیشران این است که در این زمینه فعالیت‌های خود را گسترش دهند و همکاری لازم را با محیط‌زیست داشته داشته است.

رسول لشکری مشاور و طراح سیستم تصفیه خانه فاضلاب گروه طبیعت در جمع خبرنگاران گفت: با تکمیل مرحله دوم تصفیه خانه ظرفیت آن به ۸۰۰ مترمکعب خواهد رسید که گامی موثر در راستای توجه به مسائل زیست محیطی به شمار می‌رودوی افزود:فاز اول آن امروز با حضور معاون محیط زیست افتتاح شد وفاز دوم این تصفیه خانه نیز با ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است.

لشکری افزود:اعتبار اولیه این پروژه ۳۰میلیارد تومان است با توجه به شرایط اقتصادی موجود اگرچه  این میزان اعتباربرای یک کارخانه سنگین بوده ولی با توجه به دیدگاه زیست محیطی که خانواده طبیعت دارندسعی کرده فضا وتجهیزات  تصفیه خانه متناسب با استانداردهای روز دنیاراه اندازی شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها