اینک سکانس جدید نبرد بریتانیا؛

دشمن را بکش و از عدد ۱۳ عبور کن (+تصاویر)

آلمان و انگلیس برای سی و سومین بار در رقابت‌های مختلف باید به مصاف یکدیگر بروند؛ تا به اینجا هر دو تیم ۱۳ برد را به دست آورده‌اند.
کد خبر: ۱۳۲۳۸۲۹

به گزارش جام جم آنلاین، امشب (سه شنبه) شاهد برگزاری حساس ترین و کلاسیک‌ ترین بازی دور یک هشتم نهایی رقابت‌ های یورو ۲۰۲۰ خواهیم بود.

جایی که دو تیم انگلیس و آلمان در ورزشگاه ومبلی لندن باید به دیدار یکدیگر بروند. برنده این مسابقه به دور یک چهارم نهایی راه پیدا می‌کند و حریف برنده دیدار اوکراین و سوئد می‌شود.

دشمن را بکش و از عدد ۱۳ عبور کن (+تصاویر)

این دو تیم بزرگ فوتبال اروپا و جهان پیش از این ۳۲ بار با یکدیگر روبرو شده‌اند که ماحصل آن ۱۳ برد برای هر یک از طرفین بوده و ۶ مسابقه هم با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است. حالا بعد از حدود چهار سال شاهد جدال این ۲ تیم با یکدیگر هستیم.

از میان تمام این بازی‌ها چند دیدار جذاب در تورنمنت مهم فوتبال جهان یعنی جام جهانی و جام ملت‌ های اروپا بین این دو تیم به انجام رسیده که ماحصل آن نتایج به یادماندنی بوده که هیچوقت از ذهن اهالی فوتبال پاک نمی‌شود.

جام جهانی ۱۹۶۶: دیدار نهایی در ورزشگاه ومبلی باید برگزار می‌شد. انگلیسِ میزبان برای کسب نخستین عنوان قهرمان به مصاف آلمان غربی رفت و موفق شد با نتیجه ۴-۲ در دیداری جنجالی به برتری برسد.

دشمن را بکش و از عدد ۱۳ عبور کن (+تصاویر)

این مسابقه در ۹۰ دقیقه با تساوی به اتمام رسیده بود اما تصمیم بحث‌برانگیز توفیق بهرام‌اف، کمک داور آذربایجانی آن دیدار باعث شد تا جف هرست زننده یک گل جنجالی و نادرست باشد. در نهایت تیم قرمزپوش میدان به برتری رسید و دشمنی دو کشور به فوتبال هم سرایت کرد.

جام جهانی ۱۹۷۰: این بار در یک چهارم نهایی و در جام جهانی مکزیک شاهد جدال ۲ تیم بودیم. آلمان غربی انتقام باخت چهار سال قبل را با یک کامبک رویایی گرفت. بازی در ۹۰ دقیقه بازهم به تساوی ۲ بر ۲ منجر شد و در اوقات اضافی گرد مولر، حکم به برتری ژرمن‌ها داد.

جام جهانی ۱۹۸۲: این بازی در دور دوم و در مرحله گروهی به انجام رسید و گلی در بر نداشت. تساوی بدون گل حاکم شد و آلمان به عنوان تنها تیم گروه به دور بعدی رسید اما در نهایت جام قهرمانی در خاک اسپانیا نصیب ایتالیا شد.

جام جهانی ۱۹۹۰: این بار در ایتالیا شاهد دوئل آلمان و انگلیس بودیم. دیداری که در مرحله نیمه‌نهایی برگزار شد و در ۱۲۰ دقیقه منجر به تساوی یک بر یک شد. آندرس برمه آلمان را پیش انداخت و در دقیقه ۸۰ گری لینه‌کر همه چیز را به تساوی کشاند. در ضربات پنالتی استوارت پیرس و کریس وادل پنالتی‌هایشان را خراب کردند تا تیم بکن‌باوئر به فینال برسد و در نهایت عنوان قهرمانی را مال خود کند.

دشمن را بکش و از عدد ۱۳ عبور کن (+تصاویر)

یورو ۱۹۹۶: ۶ سال بعد بازهم ۲ تیم در همان مرحله و این بار در جام ملت های اروپا و در خاک انگلیس به مصاف هم رفتند. در کمال تعجب بازهم ضربات پنالتی باید تیم برتر را مشخص می‌کرد و مجددا نتیجه در جریان بازی یک بر یک شده بود. این بار از ۱۲ پنالتی زده شده فقط یکی از دست رفت و آن هم پنالتی گرت ساوث‌گیت بود که منجر به صعود آلمان‌ها شد. تیمی که در نهایت با هدایت برتی فوکتس به مقام قهرمانی رسید.

یورو ۲۰۰۰: این اولین بازی ۲ تیم در تورنمنت‌های معتبر بود که در ۹۰ دقیقه برنده داشت و این بار سه شیرها با گلزنی آلن شیرر به برتری دست پیدا کردند. البته که در پایان هر دو تیم از صعود به دور دوم بازماندند. هدایت انگلیس در این مسابقه بر عهده کوین کیگان بود و اریش ربیک هدایت آلمان را در دست داشت.

اینک سکانس جدید نبرد بریتانیا؛ دشمن را بُکُش و از عدد ۱۳ عبور کن

جام جهانی ۲۰۱۰: اما آخرین رویارویی ۲ تیم در یورو و جام جهانی به جام ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی برمی‌گردد. دو تیم در دور یک هشتم نهایی، مانندامسال به مصاف هم رفتند و آلمان بود که با هدایت یواخیم لو به برتری چهار بر یک رسید تا تیم فابیو کاپلو با جام وداع کند. توماس مولر، کلوزه و پودولسکی درخشش ویژه‌ای در این دیدار داشتند و فرانک لمپارد هم یک گل سالم را به ثمر رساند که به اشتباه مردود اعلام شد.

دشمن را بکش و از عدد ۱۳ عبور کن (+تصاویر)

حالا بعد از ۱۱ سال بار دیگر شاهد یک جدال تماشایی در یورو بین این دو تیم پرطرفدار هستیم؛ دو تیمی که دشمنی‌شان به صورت علنی در جنگ‌های جهانی آغاز شد و یکی از نقاط عطف این دشمنی نبرد بریتانیا بود.

جایی که آلمان‌ِ نازی حملات هوایی را علیه بریتانیا تدارک دید که بعدها پاسخ داده شد. این بار و در مستطیل سبز، فاتح نبرد ومبلی در خاک بریتانیا کدام تیم خواهد بود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها