با نشت یابی شبکه آبرسانی و انشعابات صورت گرفت؛

جلوگیری از هدر رفت بیش از 15 لیتر آب بر ثانیه در شهر کرمان

مدیر عامل آب و فاضلاب استان از حفر ٧ حلقه چاه جدید خبر داد:

آخرین امید برای تامین آب مورد نیاز شهر کرمان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت :برای تامین آب مورد نیاز شهرکرمان ۷ حلقه چاه جدید حفر شده است که امیدواریم آب این ۷ حلقه چاه ظرف ۲۰ روز آینده وارد مدار شود.
کد خبر: ۱۳۲۳۸۰۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محمد طاهری،در نشست خبری با اشاره به اینکه کرمان دیگر جایی برای حفر چاه ندارد و این چاه ها آخرین امید ما برای تامین آب مورد نیاز مردم هستند افزود:شهر کرمان تنها شهری در کل کشور است که صد درصد آب شرب آن از چاه‌ها تأمین می‌شود وکاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری مشکلات زیادی برای تأمین آب ساکنین مخصوصاً حاشیه شهر ایجاد کرده است.

وی افزود: میزان آب دریافتی از چاه‌های کرمان ۱۲ هزار و ۴۲ لیتر در ثانیه است ولی آب مورد نیاز ۱۳ هزار و ۵۸۰ لیتر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه۶۰ درصد جمعیت استان کرمان در وضعیت قرمز تنش آبی حضور دارند گفت:در استان کرمان در حوزه شهری ۶۰ درصد جمعیت استان در منطقه دارای وضعیت قرمز تنش آبی بوده و حدود ۵۰ شهر وضعیت مناسبی دارند.همچنین به بعضی از روستاها با تانکرآبرسانی می کنیم. 

محمد طاهری تصریح کرد:آمارها نشان دهنده آن است که تابستان سختی را پیش رو داریم و درحالی میزان بارش استان کرمان در سال آبی زراعی امسال حدود ۵۰ میلی‌متر بوده که کمتر از یک سوم بارندگی در سال گذشته است و با افزایش دمای استان میزان آب مصرفی برای کولرها و استحمام بیشتر شده است.
 
وی گفت:به علت پراکندگی جمعیت‌های ساکن در استان کرمان ما دارای ۸ هزار و ۵۹۶ کیلومتر خط انتقال و ۲۴ هزار و ۲۴۲ متر طول شبکه توزیع هستیم وهمچنین ۹۲۸ هزار مترمکعب مخزن ذخیره داریم.

وی ادامه داد:در استان کرمان روستاهایی داریم که حتی یک قطره آب هم ندارند و ما برای اینکه مردم از آنجا کوچ نکنند مجبور به آب رسانی با تانکر برای مردم ساکن و دام و زمین‌های کشاورزی آنها هستیم. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به مسافرت افراد از استان هرمزگان به مناطق سردسیر استان کرمان عنوان کرد: این مهاجرت فصلی باعث تشدید مشکلات آب استان کرمان شده است و ما شبانه روز در حال تلاش برای رفع این چالش و به حداقل رساندن مشکلات مردم هستیم. 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان اظهار داشت:در حاشیه شهر انشعابات غیرمجازی وجود دارد که به علت نبود کنترل، میزان آب مصرفی‌شان چندین برابر میزان مصرف انشعابات مجاز است که باید راهی پیدا کرده و آنها را مدیریت کنیم.

وی افزود:همه مردم و ارگان‌های اجرایی باید با همدلی،همیاری وصرفه جویی این مشکلات را به حداقل برسانیم. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها