مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان کرمان هشدار داد:

سال بسیار سخت کرمان در حوزه آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده دست اندرکاران آب و برق استان در سال 99 گفت: سال 1400 سال بسیار سختی در حوزه آب و برق بویژه در بخش آب است. 
کد خبر: ۱۳۰۹۵۱۳
به گزارش جام جم آنلاین کرمان، محمد طاهری در حاشیه جلسه دیدار نوروزی وزیر نیرو با مدیران زیرمجموعه این وزارت خانه در سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی در محل شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد افزود: این روزها در شهر کرمان تقریبا تمامی ظرفیت تأمین آب در اختیار مردم و در مدار بهره برداری قرار دارد. 

وی اظهارداشت: همین امر نشان می دهد که با وجود حدود 1100 لیتر کمبود آب، وضعیت این کلانشهر در تابستان چگونه خواهد بود و چگونه باید آن را اداره کرد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان ادامه داد: تابستان سال گذشته در مناطقی از شهرکرمان مانند والفجر،میدان آزادی و... مخازن مجتمع ها با تانکر پر شدند؛ همین وضعیت در شهرهای رفسنجان، زرند و ... نیز وجود داشت و حتی در برخی نقاط وضعیت به مراتب بدتر بود. 

وی با بیان اینکه در روزهای تعطیل اخیر روزی نبوده که با چند نماینده شهرستان ها در این باره صحبت نکنم عنوان کرد: وقتی کشاورز ورشکست شده،خوراکی برای دام ها وجود ندارد، قطره ای آب در چشمه سارها به چشم نمیخورد؛ همه این مسائل به آب برمی گردد. 

طاهری اشاره کرد: در برخی روستاها کمتر از یک لیتر آب وجود دارد، چگونه می شود این جمعیت را آبرسانی کرد؟ از کدام محل آب تأمین کرد؟

وی با اشاره به صحبت های اخیر خود با نماینده مردم بافت یادآور شد: تا حدودی مشکلات بافت بواسطه وجود سد برطرف شده هرچند هنوز هم مشکلاتی وجود دارد اما شهرستان های ارزوئیه و رابر نیازمند 100 دستگاه تانکر هستند که رضایتمندی مردم را در حد نیمه مطلوب بوجود آورد، بنابراین کار سنگین و سختی را پیش رو داریم. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از مدیران آب منطقه ای و برق خواست در این راستا به این شرکت کمک کنند و تصریح کرد: اگر در گذشته به اجماع رسیده بودیم و بسیاری از پروژه ها انجام شده بود اکنون این بحران ها وجود نداشت؛ بپذیریم که درآب استان مدیران گذشته بی مهری و کم مهری کرده اند و خواب بوده اند.

وی با تأکید بر اینکه نقد منصفانه را باید پذیرفت گفت: اگر هر کدام از این پروژه ها را که یزد با یک سوم مساحت کرمان انجام داده، اجرا کرده بودیم این تبعات اجتماعی و بحران ها بود؟ 

طاهری اضافه کرد: اینکه سد در بافت نعمت است اکنون خودش را نشان می دهد، پشت سد بافت آب قابل اطمینانی هست که می شود برداشت و توزیع کرد. 
 
وی وضعیت کرمان را بسیار تا بسیار شکننده توصیف و تأکید کرد: اگر دست به دست هم ندهیم این مساله به بحران اجتماعی تبدیل می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان  افزود: اگر بخواهیم منصفانه نقد کنم باید بگویم در گذشته ای که نقدینگی وجود داشت، شرایط متعادل بود، جمعیت به این اندازه رشد پیدا نکرده بود، شهرها اینقدر توسعه پیدا نکرده بود و شرایط با اکنون بسیار متفاوت بود باید یکسری اقدامات انجام می شد، ما در حال حاضر در مقایسه با استان های پیرامون و همجوار خیلی عقب هستیم.  

وی از خانواده وزارت نیرو در استان کرمان خواست در این زمینه به یک اجماع برسند تا با همکاری خوب با یکدیگر بر مشکلات فائق آیند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها