دانمارک با عبور از سد ولز به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ صعود کرد تا پس از ۲۹ سال در مرحله حذفی جام ملت‌ های اروپا طعم پیروزی را بچشد.
کد خبر: ۱۳۲۳۴۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، دانمارک به عنوان اولین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا شد.

شاگردان کسپر هیولمند با عبور از سد ولز به جمع هشت تیم پایانی راه پیدا کردند و باید منتظر برنده دیدار چک و هلند باشند.

وایکینگ‌ ها پس از ۱۷ سال طعم صعود به دور حذفی را چشیدند و توانستند برای دومین بار پس از قهرمانی در یورو ۹۲ در یک دیدار حذفی به برتری برسند.

دانمارک سابقه چهارمی در جام ملت‌ های ۱۹۶۴ را دارد اما در آن دوره فقط چهار تیم حاضر بودند و این تیم بازنده هر دو دیدارش بود.

در یورو ۸۴ عنوان سومی در حالی به دست آمد که هشت تیم در مسابقات شرکت داشتند و قرمز و سفیدها بعد از دوم شدن در گروه خود به نیمه‌نهایی رسیدند و در آنجا مغلوب شدند تا به دیدار رده‌بندی بروند و عنوان سومی را مال خود کنند.

در یورو ۹۲ هم ماجرا از همین قرار بود فقط دانمارک در بازی نیمه‌نهایی موفق شد هلند را در ضربات پنالتی از پیش رو بردارد و فینالیست شود و در نهایت به قهرمانی برسد.

از یورو ۹۶ که مسابقات ۱۶ تیمی شد تا پایان یورو ۲۰۱۲ که به همین شکل ادامه پیدا کرد دانمارک به جز ۲۰۰۸ در بقیه ادوار مجوز حضور گرفت اما فقط در یورو ۲۰۰۴ موفق به صعود از گروه خود شد.

آنها در اولین بازی حذفی با نتیجه سه بر صفر به جمهوری چک باختند تا خیلی زود ماجرایشان به اتمام برسد.

حالا اما بعد از ۲۹ سال بار دیگر یک پیروزی در دور حذفی برای دانمارک به دست آمد و آنها امیدوارند به ماجراجویی خود ادامه دهند.

بدون تردید هواداران این تیم در ذهن خود رویای قهرمانی دیگری را مانند سال ۱۹۹۲ می‌پرورانند. در آن جام هم دانمارک در دو بازی ابتدایی موفق به ثبت پیروزی نشد و مسابقات را با باخت آغاز کرد اما در ادامه پیروزی هفته آخری در مرحله گروهی مقابل فرانسه، این تیم را به مرحله بعدی رساند.

در یورو ۲۰۲۰ هم تیم هیولمند پس از ناکامی در دو هفته نخست، در سومین بازی روسیه را شکست داد تا به عنوان تیم دوم راهی مرحله دوم شود.

حالا باید دید تیم کنونیِ دانمارک تا کدام مرحله پیشروی خواهد کرد. آنها مانند یورو ۹۲ ممکن است بازهم به پست هلند بخورند و با جمهوری چکی دیدار داشته باشند که آنها را در یورو ۲۰۰۴ و در مرحله یک چهارم از جام حذف کرده بود. آیا تیم دوست داشتنی دانمارک با ۹ گل زده توانایی گذر از این مرحله را خواهد داشت؟

دانمارکِ ۲۰۲۰ در مسیر نسل ۹۲؛ معجزه تکرار می‌شود؟ (+عکس)

 

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها