تست کرونای خبرنگار افغان در هیات اعزامی به آمریکا مثبت شد

تست کرونای فیلمبردار مطبوعاتی افغان که با هیات رئیس جمهور افغانستان به آمریکا سفر کرده، مثبت شد.
کد خبر: ۱۳۲۳۱۳۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، همزمان با خروج آخرین نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به واشنگتن سفر کرده تا با همتای آمریکایی و رهبران کنگره آمریکا دیدار داشته باشد.

به گفته منبعی آگاه، این فیلمبردار در نشست غنی با رهبران کنگره حضور نداشت، اما در جلسه عکس برداری از غنی و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شرکت داشت.

این منبع گفت: ما فکر می‌کردیم که تمامی افراد حاضر در این هیات واکسینه شده بودند.

ارتش آمریکا خروج بیش از نیمی از نیرو‌های خود از افغانستان را تکمیل کرده و انتظار می‌رود که طی چند روز آتی کل نیرو‌های خود را از این کشور جنگ‌زده خارج کند.

درگیری‌ها میان نیرو‌های آمریکایی و شبه‌نظامیان طالبان از آوریل سال جاری میلادی که بایدن این برنامه خروج نیرو‌ها را اعلام کرد، شدت یافته است. پنتاگون برآورد می‌کند که طالبان در حال حاضر کنترل ۸۱ مورد از ۴۱۹ مرکز منطقه‌ای افغانستان را در اختیار دارد.

قانون‌گذاران نگرانند که اگر طالبان پس از خروج نیرو‌های آمریکایی کنترل را به دست گیرند، با زنان افغان چگونه رفتار خواهد شد.

نانسی پلوسی پیش از دیدار با غنی گفت: ما مشتاقانه منتظر گفتگو در مورد چگونگی تقویت روابطمان از طریق کمک‌های بشردوستانه هستیم.

مقامات می‌گویند، احتمالا بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نیرو در افغانستان می‌مانند تا امنیت را برای دیپلمات‌ها تامین کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها