بر اساس گزارش نیویورک تایمز تا امروز شنبه پنج تیر ماه 1400 تعداد بیش از دو میلیارد و 840 میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر جهان توزیع و تزریق شده است.
کد خبر: ۱۳۲۳۱۱۵

به گزارش جام جم آنلاین ، تعداد تزریق دو میلیارد و 840 میلیون دوز واکسن کرونا در سراسر جهان به این معناست که از هر 100 نفر در جهان 37 نفر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

بهترین روند واکسیناسیون در جهان مربوط به کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، اروگوئه، شیلی، چین، مغولستان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر اسپانیا، فرانسه و ... دارند.

در مقابل بسیاری از کشورهای آفریقایی و همچنین نواحی مختلف آسیا و به خصوص کشورهای جنوب شرق اوضاع خوبی در زمینه واکسیناسیون ندارند.

بر اساس آنچه که نیویورک تایمز ارائه داده تا امروز شنبه پنجم تیر ماه تعداد 4 میلیون و 968 هزار و 642 نفر در ایران علیه کرونا واکسینه شده اند و این با توجه به جمعیت ایران نرخ 6.0 فرد واکسینه شده به ازای هر 100 نفر است.

هم اکنون بهترین وضعیت واکسیناسیون در جهان مربوط به آمریکاست که با سه واکسن فایزر، مدرنا و جانسون جمعیت خود را واکسینه می کند. به ازای هر 100 نفر در آمریکا، 152 نفر واکسینه شده اند.

بدترین آمار در جهان مربوط به کشورهای بورکینافاسو، کنگو و چاد است که به ازای هر 100 نفر فقط 0.1 نفر واکسینه شده اند.

 بر اساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت همچنان فاصله قابل توجهی بین کشورهای فقیر و غنی در زمینه واکسینه کردن وجود دارد و سهم کشورهای غنی بسیار بیشترا ست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها