مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان:

چهار میلیون دلار سرمایه خارجی امسال در استان سمنان جذب شد

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی:

پارک اقتصاد دیجیتال به زودی در سمنان افتتاح می‌شود

دکتر عباس گلرو نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اصلی ترین برنامه و هدف من در دولت آیت الله رئیسی به ثمر رساندن پروژه انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران است
کد خبر: ۱۳۲۳۰۸۳

به گزارش جام جم آنلاین از سمنان، دکتر گلرو در این نشست خبری اظهار کرد: سمنان در زمره معدود استان‌هایی است که صاحب پارک اقتصاد دیجیتال خواهد شد و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با ICT می‌توانند در این مرکز مستقر شوند و مسیر رشد را به طور جدی دنبال کنند.


وی افزود: دانشگاه فرهنگیان استان پیش از این از نظر تعداد دانشجو و رشته و نیز ساختمان، رو به افول بود؛با مذاکرات صورت‌گرفته سهمیه جذب دانشجو به ۶۰۰ نفر رسیده و در تلاشیم تا تعداد رشته‌های دانشگاه را به ۸ رشته برسانیم.درخواستی نیز برای اختصاص ۵۰ میلیارد برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در زمینی ۶۰ هکتاری به رئیس‌جمهور ارائه کرده‌ایم.


گلرو خاطر نشان کرد: از ادغام ردیف بودجه دانشگاه فرزانگان در دانشگاه سمنان جلوگیری کردیم و رایزنی‌هایی برای حفظ استقلال دانشگاه تک‌جنسیتی فرزانگان با مقامات ذی‌ربط در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت دادیم که وعده‌هایی مبنی بر استثناء شدن این دانشگاه از دانشگاه‌های در دست ادغام، داده شده است. در تلاشیم تا احداث ساختمان دانشگاه فرزانگان نیز کلید بخورد.

وی افزود: بعضی از مشکلات صنعت در استان ریشه‌دار است؛ اما به دولت آینده امیدواریم.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از اخذ مجوز مرز هوایی، در تلاشیم تا پروازهای داخلی و خارجی را در فرودگاه سمنان برقرار کنیم و امیدواریم امکان پرواز به سوریه یا عراق فراهم شود.

گلرو تصریح کرد: در دوره جدید وزارت خارجه می‌کوشیم تا دفتر نمایندگی وزارت در استان مستقر شود و امور بازرگانی و تجاری مابین سمنان و دیگر کشورها با سهولت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: در تلاشیم تا در سال ۱۴۰۱ مطالعات خط آهن سمنان-ساری را در بودجه وارد کنیم. طرح این پروژه مربوط به چند دهه قبل است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بلوار سمنان-سرخه و جاده سمنان-دیان-معلمان و طرح فاضلاب درجزین با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته بیمارستان مهدی‌شهر در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته و احتمالا با حضور وزیر بهداشت طی هفته‌های آتی افتتاح می‌شود.

گلرو گفت: امروز، همه اعضای شوراهای شهر و روستا در حوزه انتخابیه باید به دور از منازعات سیاسی، در کنار یکدیگر، حوزه انتخابیه را به سمت پیشرفت سوق دهند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیری پروژه انتقال آب دریای خزر مهم‌ترین اقدام ما در دولت آینده خواهد بود.

وی درباره سهم‌خواهان از دولت آیت‌الله رئیسی گفت: آیت‌الله رئیسی تکلیف را درباره سهم‌خواهان روشن کرده‌اند و تصریح داشتند که حزبی و جناحی رفتار نخواهند کرد؛ بنابراین سهم‌خواهان در این تلاطم‌ها به اهداف خود نخواهند رسید

گلرو افزود: کوشش دولت آیت‌الله رئیسی بر این خواهد بود که افراد پاک‌‌دست در مسئولیت‌ها قرار بگیرند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شان مجلس نظارت است؛ ما به دقت شرایط را تحت رصد داریم و افراد مساله‌دارِ طالبِ جاه و مقامِ دارای سوابق اجرایی شبهه‌ناک غربال خواهند شد. افرادِ صالحی که پشت دروازه‌های مدیریت مانده‌اند و جوانان نخبه، در انتصابات دولت آیت‌الله رئیسی مورد توجه ویژه خواهند بود. برخی از هم‌اکنون به دنبال سهم‌خواهی هستند؛ به عنوان نماینده مردم اجازه سهم‌خواهی به افراد نخواهیم داد. اگرچه مجموعه‌های ستادی در انتخابات فعالیت‌هایی داشته‌اند اما باید توجه داشت که انتخابات مردمی بوده است. رویکرد من فسادستیزی است و بر سر منافع مردم با احدی معامله نمی‌کنم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها