وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار نماینده ویژه وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان ضمن تمجید از تلاش‌های کشورمان برای کمک به پیشبرد روند صلح افغانستان بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه و کمک به صلح و ثبات منطقه‌ تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۲۲۸۵۰
دیدار نماینده ویژه ایران با وزیرخارجه پاکستان، افغانستان محور مذاکرات  (+عکس)
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «محمد ابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه کشورمان، «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان و اعضای هیات همراه روز پنجشنبه در محل وزارت امور خارجه پاکستان در شهر اسلام‌آباد با «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کردند.

روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان لحظاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد صادق» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان و برخی از مقامات وزارت امور خارجه کشور میزبان در این جلسه حضور داشتند.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات اخیر سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران را به ملت و دولت کشورمان تبریک و از طرف رهبران پاکستان برای حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت کرد.

طرفین در این نشست آخرین تحولات روابط دوجانبه ایران و پاکستان، اوضاع منطقه به ویژه تحولات مرتبط با افغانستان و تلاش‌ها برای برقراری صلح در این کشور را بررسی کردند.


این دومین سفر طاهریان فرد به پاکستان در مقام نماینده ویژه وزیر خارجه در امور افغانستان محسوب می‌شود. وی اواخر آبانماه سال گذشته در جریان یازدهمین سفر رسمی محمدجواد ظریف به اسلام‌آباد وی را در این سفر همراهی کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها