مدیرعامل شرکت آبفا از اتصال 3 روستا به شبکه آب شرب مشهد خبر داد

رفع مشکل آب 3 روستای حاشیه مشهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت : با توجه به وضعیت بی سابقه کاهش بارندگی در سال آبی 1399-1400 و اثرات زیانبار آن بر کاهش ذخایر آب های سطحی و زیرزمینی و با هدف گذر از تابستان پیش رو و مدیریت تنش آبی در این کلانشهر، اجرای طرح جامع و موثر در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۲۲۶۴۶

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، مهندس حسین اسماعیلیان با اشاره به وضعیت تنش آبی شهر مشهد و روستاهای اطراف آن در تشریح مدیریت تامین آب اظهار داشت: بهسازی و مهندسی مجدد و جابه جایی چاه ها با هدف استحصال آب و تامین آب پایدار تکمیل مخازن و خطوط انتقال مربوطه به میزان 110 هزار متر مکعب، جداسازی 69 کیلومتر پهنه های فشاری در فاز اول اجرایی، اصلاح شبکه موثر به میزان 50کیلومتر و  ارتقاء کیفی 10 حلقه چاه از جمله اقدامات مرتبط با طرح جامع بهبود تامین آب شهرستان مشهد می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای پروژه نبی اکرم (ص) به عنوان اهم طرح های بهبود تامین آب تصریح کرد: اجرای خطوط جمع آوری چاه ها با هدف ارتقاء کمی و کیفی آب شرب مشهد در پهنه های  (A، L،S ) تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

مهندس اسماعیلیان در ارتباط با تامین آب در روستاهای تحویل گرفته شده عنوان کرد: از ابتدای سال 99 با آغاز فرآیند یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی تعداد 222 روستا با جمعیت حدود 245 هزار نفر تحت پوشش شرکت قرار گرفت که در ابتدای تحویل گیری بر اساس پایش صورت گرفته تعداد 140 روستا با تنش آبی مواجه بودند که با اجرای عملیات اضطراری صورت گرفته سعی در کاهش و رفع مشکلات تامین آب آنان گردید. در حال حاضر روستاهای تحت پوشش به 262 روستا با جمعیت حدود 300 هزار نفر رسیده اند و تعداد 113 روستا در شرایط تنش آبی قرار دارد.

وی در خصوص برنامه ریزی صورت گرفته و در رابطه با پروژه های اجرایی جهت بهبود تامین آب روستاها خاطر نشان کرد: از جمله اقداماتی که به منظور مدیریت تامین آب جهت گذر از تنش آبی خصوصا در تابستان سالجاری در روستاها صورت گرفته  ساخت 10 باب مخزن به ظرفیت 4 هزار متر مکعب، خرید و نصب 60 دستگاه پمپ و الکتروپمپ، اجرای 40 کیلومتر شبکه توزیع و 50 کیلومتر خط انتقال و نیز تکمیل 6 باب ایستگاه پمپاژ و همچنین حفر و جابجایی 29 حلقه چاه از جمله فعالیت های مهم این شرکت در راستای مدیریت تنش آبی در روستاها می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: با وجود مشکلات جدی در تأمین آب مشهد و برنامه ریزی های فوق الذکر، تأمین آب نیازمند همراهی همه جانبه تمامی شهروندان می باشد که امیدواریم با مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع موجود آب؛ از تابستان امسال با کمترین تنش آبی عبور کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها