سخنگوی گمرک گفت: با تصمیم کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، در چهار گام زمان بندی شده رجیستر انواع دستگاه های دارای سیم کارت در گمرک آغاز می شود.
کد خبر: ۱۳۲۲۵۰۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گمرک، سیدروح الله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA در دو گام نخست و انواع تبلت در گام های بعدی به محض ورود به کشور توسط همانند تلفن همراه توسط مسافران می بایست رجیستر شوند.

وی افزود: ساعت هوشمند از تاریخ دوازدهم تیر ماه، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از 19 تیرماه شامل رجیستر اجباری در رویه مسافری در گمرکات ورودی خواهند شد.

لطیفی در ادامه توضیح داد: تبلت برند لنوو از تاریخ 26 تیرماه و سایر تبلت ها از دوم مرداد ماه به شرط هماهنگی ها و تصمیمات مرتبط با دستگاه های سیاست گذار و تصمیم گیر ارزی می بایست به محض ورود مسافران به کشور رجیستر دستگاه های فوق در بخش مسافری گمرک ورودی صورت گیرد.

سخنگوی گمرک گفت: با تصمیمات اخذ شده در کمیته فوق، اولویت ارزی تبلت از 24 به 23 تغییر می کند.

لطیفی تاکید کرد: براساس بند 9 و 10 صورتجلسه سی ام خرداد ماه کمیته راهبری طرح پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، در رابطه با اجرای پروژه ملی پیاده سازی و اجرای فنی سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف شد تا نسبت به اخذ و ثبت اطلاعات دستگاه‎های همراه مسافرین اقدام کند و در همین زمینه اطلاع‌رسانی به مسافرین را در دستور کار خود قرار دهد.

لطیفی در پایان تاکید کرد: رجیستر تلفن همراه مسافری همچنان به قوت خود باقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها