معاون اجتماعی پلیس فتا خبر داد؛

دستگیری مدعی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۰

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از دستگیری فردی که مدعی دسترسی و فروش سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ در فضای سایبر بود، خبر داد.
کد خبر: ۱۳۲۲۴۷۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: بر اساس رصد صورت گرفته در فضای مجازی، فردی که با همدستی همسرش با انجام تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و ایجاد کانال در پیام رسان تلگرام مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور ۱۴۰۰ به متقاضیان بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه متهمان دستگیر شدند ودر مواجه با ادله جرم به بزه انتسابی خود اقرار کردند، افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی ادوار گذشته، همه ساله با نزدیک شدن به ایام کنکور ما شاهد این گونه کلاهبرداری‌ها هستیم.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: مجرمان با ترفند‌های مختلف از جمله جعل هویت مدیران آموزش عالی و سایر جزئیات شناخته شده؛ پس از فریب کاربران و دریافت مبالغ مختلف، دیگر پاسخگوی متقاضیان نخواهند بود و یا با ارسال نمونه سوالات کنکور ادوار گذشته از قربانیان خود کلاهبرداری کرده و صدمات مالی و روانی شدیدی به متقاضیان وارد می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ کارگروه ویژه در پلیس فتا ناجا و رده‌های استانی و شهرستانی کشور؛ درحوزه شناسایی این جرم فعالیت می‌کنند و تاکنون تعدادی صفحه و کانال مجرمانه با موارد مشابه، ضمن اشراف اطلاعاتی و پی جویی‌های فنی مورد شناسایی قرار گرفتند و ضمن مسدود سازی، اقدام قضائی علیه متهمان در حال پیگیری است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها