پس‌ لرزه‌ های عملیات علیه باند کوماندو ورملو ادامه دارد

حمام خون در ژاکارزینیو (+عکس)

رازگشایی از قتل فروشنده مواد‌ مخدر در جلسه دادگاه

جنایت به سبک «برکینگ بد»

پسر 19‌ساله پس از تماشای سریال «برکینگ بد» به تقلید از آن، بدن یک فروشنده مواد‌ مخدر را در مخزن پلاستیکی قرار داد و با چاقو آن را تکه‌تکه کرد. او قصد داشت جسد را در اسید حل کند که توسط پلیس دستگیر شد. جلسه محاکمه او در حالی اواخر هفته قبل برگزار شد که رای دادگاه به آینده موکول شده است.
کد خبر: ۱۳۲۲۴۳۳

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، روز جمعه 23 اکتبر‌، جورج نایتس به جرم قتل استفان چپمن در شهر روچستر واقع در جنوب شرق انگلیس‌، مجرم شناخته شد.

دادگاه نایتس سه هفته به طول انجامید و در طی این مدت، حاضران در دادگاه، از چگونگی آشنایی نایتس و چپمن با یکدیگر مطلع شده و دریافتند که این دو در شب مورد نظر با هم قرار داشتند تا در خصوص بحث در مورد فروش کوکائین دیدار کنند.

بر اساس گزارش پلیس، چپمن روز بعد از قرار به طرز مشکوکی ناپدید شد و کسی دیگر او را ندید.

تحقیقات نشان داد، نایتس آخرین فردی بوده که قبل از مفقود شدن چپمن، او را ملاقات کرده ‌و با او تماس تلفنی داشته است.

با کشف این سرنخ، پلیس انگلیس برای تحقیقات بیشتر، سراغ نایتس رفت اما متهم به پلیس گفت که تنها برای به دست آوردن مواد‌مخدر، ملاقات کوتاهی با چپمن داشته و به احتمال زیاد، قربانی پس از آن با شخص یا اشخاص دیگری هم ملاقات داشته است.

روز بعد‌، نایتس با پلیس کنت تماس گرفت و گزارش داد که گروهی از افراد قصد داشتند به خانه او وارد شوند. این گروه در واقع یک تیم جست‌وجو بودند که به دنبال چپمن می‌گشتند.

پس از این گزارش، مأموران پلیس به ماجرا مشکوک شده و به خانه نایتس وارد شدند و محل زندگی او را بازرسی کردند.

در این بررسی مدارکی از جمله لباس آغشته به خون‌، مقدار قابل توجهی داروی کلاس A و B و تلفن همراه و کارت بانکی چپمن پیدا شد‌. این کشفیات ماموران را بیش از پیش به نایتس
مظنون کرد‌.

آنها ابتدا نایتس را به جرم مبادله مواد‌مخدر دستگیر کردند. نایتس به پلیس گفت که چیزی در مورد لباس‌های آغشته به خون یا وسایل چپمن که در خانه او پیدا شده، نمی‌داند.

مأموران به جست‌وجوی خود ادامه دادند و سرانجام جسد چپمن را درون یک سطل زباله پلاستیکی چرخ‌دار پیدا کردند در حالی که چهار بطری خالی اسید سولفوریک در نزدیکی آن قرار داشت.

پس از این کشف پلیس، نایس علاوه بر اتهامات پیشین، به جرم قتل چپمن نیز مقصر شناخته شد.

تمامی شواهد به ضرر نایتس بود و در ادامه بازرسی‌ها، وی مجبور شد تا به قتل چپمن و قصد مخوف خود برای از بین بردن جسد او اعتراف کند.

به ادعای نایتس، او و چپمن بر سر یک معامله مواد‌مخدر با یکدیگر دچار اختلاف شدند و در ادامه بحث، چپمن به شدت عصبانی شده و شروع به تهدید می‌کند.

هنگامی که نایتس برای آوردن پول خرید کوکائین به طبقه بالای خانه‌اش می‌رود‌، چاقوی شکاری خود را هم برمی‌دارد و وقتی به طبقه پایین، جایی که فروشنده مواد‌مخدر منتظر او بود می‌رسد، مشاجره آن دو از نو شروع شده و در ادامه به درگیری فیزیکی می‌انجامد. در این بین چپمن متوجه می‌شود نایتس چاقوی شکاری خود را به همراه دارد و سعی می‌کند تا با آن، به او ضربه بزند که در نتیجه این کشمکش، چاقو به سر چپمن اصابت می‌کند و چند سانتیمتر در سر او فرو می‌رود.

نایتس در دادگاه گفت: «من چاقو را با دست چپ گرفتم و او را به سمت خود كشاندم و اینطور شد که چاقو به داخل سرش فرو رفت.»

نایتس سپس در ادامه اعترافات خود در دادگاه کراون در میدستون، اعلام کرد که قصد داشته تا بدن چپمن را از بین ببرد چرا که به شدت نگران بوده که دوستان یا همکاران چپمن در پی یافتن جسد فروشنده مواد‌مخدر، دنبال او بیایند تا انتقام بگیرند.

وی همچنین گفت که سعی داشته با تقلید از روش سریال تلویزیونی معروف برکینگ بد‌، بدن چپمن را با اسید از بین ببرد که موفق به انجام قصد مخوف خود نشده است.

به گزارش «کنت آنلاین» نایتس اعتراف کرد: سریال بریکینگ بد را که تماشا کردم در حالت جنون‌آمیزی قرار داشتم. آن وقت بود که با خودم فکر کردم انجام کاری که در آن فیلم نشان داده شده، راه خوبی برای خلاص شدن از شرجسد چپمن است. این تنها چیزی بود که به فکرم می‌رسید.در اینترنت جست‌وجو کردم تا بفهمم چه اسیدی می‌تواند جسد را در خود حل کند. سرانجام سراغ اسید سولفوریک رفتم که در ساخت آمفتامین از آن استفاده می‌کردم. تصور می‌کردم، استفاده از این اسید در سطل پلاستیکی چرخدار مناسب خواهد بود.

فیلم‌های به دست آمده از دوربین‌ها نیز نشان می‌داد شب کشته شدن چپمن‌، نایتس سطل چرخدار زباله را از خانه دیگری به محل زندگی خود می‌کشد.

رئیس بازرسی پلیس کنت‌، گاوین ماس‌، افسر ارشد تحقیق در این پرونده‌، در بیانیه‌ای گفت: نایتس قاتلی بی‌عاطفه است که استیون چپمن را کشته. او به شکل وحشتناکی نسبت به زندگی فرد دیگری بی‌اعتنایی نشان داده و علاوه بر این‌، ‌قصد داشته تا جسد چپمن را هم از بین ببرد. او خطری واضح و آشکار برای عموم است و من خوشحالم که تحقیقات ما منجر به محکومیت وی شده است.

مهدیه غفوری - حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها