کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۱۰ نقطه ذبح غیرمجاز دام در شهر کرمانشاه گفت: روزانه ۳۵ تا ۴۵ راس دام سبک و سنگین در این مناطق ذبح می‌شود.
کد خبر: ۱۳۲۲۴۲۴
 به گزارش جام جم انلاین کرمانشاه؛ بهمن خدادادیان اظهار کرد: اکثر این مکان‌ها در شهرک دولت آباد قرار دارد و شهرک جهاد، شهرک نصر، شهرک پردیس، مسکن و چهاراه وکیل آقا از دیگر مناطقی است که ذبح غیر مجاز دام در آن انجام می‌شود.

وی گفت: با همکاری دستگاه‌های قضایی و نظارتی با هرگونه ذبح غیر مجاز دام در این مناطق برخورد می‌شود، چرا که این اقدام تهدید علیه سلامت مردم است.

خدادادیان با بیان اینکه بسیاری از دام‌هایی که به صورت غیرمجاز ذبح می‌شوند دارای بیماری هستند، افزود: تنها دامپزشک می‌تواند این بیماری‌ها را شناسایی کند و این خطر وجود دارد که افراد دام‌های آلوده را مصرف کنند.

خدادادیان افزود: شهروندان نباید به خاطر چند هزار تومان اختلاف قیمت سلامت خود را به خطر بیاندازند، چراکه هزینه‌های درمان این بیماری‌ها به مراتب بسیار سنگین‌تر از این اختلاف قیمت است.

وی با تاکید بر خرید گوشتی که در کشتارگاه ذبح می شود، گفت: در کشتارگاه قبل از ذبح، دامپزشک دام را از لحاظ ظاهری رصد می‌کند و پس از ذبح اندام داخلی از لحاظ وجود انگل، کرم‌های روده‌ای وعفونت‌ها بررسی می‌شود، این در حالی است که هیچ نظارتی در ذبح غیر مجاز نیست و اندام‌های دام غربالگری نمی‌شود.

خدادادیان افزود: موضوع مهم دیگری که در کشتارگاه‌ها اجرا می‌شود، زنجیره پیش سرد است که گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای زیر صفر درجه نگهداری می‌شود که با این کار علاوه بر افزایش کیفیت گوشت، همه عوامل بیماری زا نیز از بین می‌رود.

وی گفت: همچنین در کشتارگاه دام‌ها قبل از ذبح برای افزایش کیفیت گوشت استراحت داده می‌شوند تا از شوک جابجایی خارج شوند، در صورتی که در ذبح غیرمجاز این اقدام انجام نمی‌شود.

وی در پایان بر توصیه به عدم خرید گوشت کشتارهای خیابانی، گفت: شهروندان از طریق شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ دامپزشکی، ۱۹۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۱۳۷ شهرداری می‌توانند هر گونه ذبح غیرمجاز را اطلاع رسانی کنند تا موضوع در اسرع وقت رسیدگی شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها