نخستین تاکسی پرنده پرواز آزمایشی خود را در نمایشگاهی در پاریس انجام داد.
کد خبر: ۱۳۲۲۳۴۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاري صداوسيما ؛ نخستین تاکسی پرنده پرواز آزمایشی خود را در نمایشگاهی در پاریس انجام داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، این تاکسی پرنده ساخت شرکت یو‌ای ام (UAM) آلمان است ولوکوپتر (Volocopter) نام دارد. این تاکسی پرنده پرواز آزمایشی خود را در نمایشگاه هوایی لوبوژه (Le Bourget) در پاریس انجام داد.
 
تعداد بازدید : 184


فلوریان رویتر (Florian Reuter) مدیر اجرایی این شرکت آلمانی گفت:ما هم اکنون این تاکسی پرنده را به هیچ فردی نمی‌فروشیم. در آینده تجهیزاتی به آن اضافه خواهد شد و افرادی برای پرواز کردن با آن آموزش می‌بینند. آنگاه شما به عنوان یک مشتری برای استفاده از آن تماس می‌گیرید و شما تنها هزینه پرواز با آن را پرداخت می‌کنید. با افزایش ساخت شمار زیادی از این نوع تاکسی پرنده ما حتی می‌توانیم هزینه یک تاکسی عادی را از شما دریافت کنیم تا همگان بتوانند استفاده از این نوع تاکسی را تجربه کنند.
 
تعداد بازدید : 70


وی افزود:زمانی که مقامات برای دیدن این تاکسی پرنده به دیدار ما آمدند بسیار هیجان زده بودیم. ما آن را در جنوب آلمان آزمایش کردیم. آنچه که باید به آن اشاره کنم این است که پرواز با این تاکسی پرنده بسیار آسان است و هر فردی که با آی پد کار کرده باشد می‌تواند با ولوکوپتر هم پرواز کند. در رابطه با قوانین ما البته به یک خلبان دارای مجوز پرواز با بالگرد نیاز داریم. این برای عمل به قوانین است. اما با گذشت زمان دریافت مجوز برای آن آسان‌تر می‌شود. ما می‌خواهیم سرانجام کاری انجام دهیم که این تاکسی پرنده به طور کاملا خودکار پرواز کند؛ بنابراین شما نیازی به مجوز خلبانی ندارید. شما مقصد خود را به ولوکوپتر اعلام می‌کنید و آن شما را به طور خودکار و ایمن به مقصد می‌رساند.
 
تعداد بازدید : 60

او گفت:ظرفیت بازار برای خرید این تاکسی پرنده بسیار بزرگ است. این میتواند یک بازار ۱۰ تریلیون دلاری را شامل شود. حتی کسری از این بازار به منزله یک فرصت بزرگ است. ما تخمین می‌زنیم که تا سال ۲۰۲۳ تنها با فروش تاکسی پرنده می‌توانیم فرصت بازاری برای فروش محصولات خود را به میزان ۳۰۰ میلیارد دلار به دست آوریم. این میزان البته با گذشت زمان گسترش پیدا خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها