دکتر امید قادری با اشاره به اجرای خوب طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان، گفت: در حال حاضر شاخص نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در استان به ۵۲.۴ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۳۲۲۲۴۲
به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان طی امسال خبر داد.
 

وی افزود: با این میزان شاخص، کرمانشاه در حال حاضر در ربته پنجم طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کشور قرار دارد.

قادری با اشاره به استقرار ۱۰۰درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان گفت: منظور از استقرار بحث تامین زیرساخت ها و آموزش پرسنل است که از این لحاظ تمام بیمارستان های استان به این طرح متصل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش تجویز قدری دچارمشکل هستیم که به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم بندی می شود.

قادری گفت: خوشبختانه در بخص خصوصی شاخص نسخه نویسی الکترونیک مطلوب است و بیش از ۹۰ درصد پزشکان به صورت الکترونیکی نسخه تجویز می کنند، اما در بخش دولتی شاخص در حد پایینی قرار دارد و تنها ۴۲ درصد از نسخ در بخش های دولتی بصورت الکترونیکی تجویز می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: از آنجا که عمده خدمات درمانی در بخش دولتی ارائه می شود، پیگیر ارتقا این طرح در بخش های دولتی هستیم و برنامه داریم تا شهریورماه امسال شاخص نسخه نویسی الکترونیکی در بخش های دولتی استان را به بیش از ۷۰ درصد برسانیم.

قادری گفت: همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته باید تا دی ماه امسال نسخه کاغذی در استان حذف شود.
این مسئول به مزیت های طرح نسخه نویسی الکترونیک هم اشاره کرد و کاهش مصرف کاغذ، شفافیت در نسخه نویسی و کاهش احتمال خطا در نسخه نویسی را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر برای تشویق پزشکان به استفاده از این طرح بحث تشویقی مانند به روز کردن پرداخت مطالبات را در دستور کار قرار دادیم و در حال حاضر نسخی که بصورت الکترونیکی نوشته شوند، به روز پرداخت می شوند.

“پزشک خانواده” شهری امسال در کرمانشاه اجرایی می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه از پیگیری برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان خبر داد وافزود: این طرح طی سالهای گذشته در چهار استان کشور اجرایی شده بود اما به دلایلی پیگیری اجرای آن در استان های دیگر صورت نگرفت و ما پیگیر هستیم تا بتوانیم به عنوان استان پنجم این طرح را اجرایی کنیم.

قادری گفت: در این طرح سطح بندی ارجاع صورت می گیرد، یعنی اول مردم به پزشک خانواده مراجعه کرده و در صورت تشخیص او به سطح تخصصی تر ارجاع می شوند.

وی افزود: مردم در این طرح باید برای مراجعه به پزشک خانواده در هر بار ویزیت مبلغ شش هزار تومان پرداخت کنند و ۱۵۰۰ تومان مابقی ویزیت که جمعا ۷۵۰۰ تومان می شود توسط بیمه پرداخت می شود.

قادری گفت: در صورت تشخیص پزشک خانواده، افراد به سطح تخصصی تر ارجاع می شوند.

وی با بیان اینکه عمده پزشکان خانواده پزشک عمومی هستند، گفت: علاوه بر پزشک عمومی، پزشکانی با تخصص پزشک خانواده، داخلی، عفونی، اطفال، بیهوشی، طب اورژانس هم میتوانند در این طرح شرکت کنند.
قادری گفت: در این طرح در مرحله اول فراخوان برای جذب پزشکان داده می شود که این فراخوان اول تیرماه در استان داده خواهد شد.

این مسئول گفت: در حال حاضر ۱۸۰ پزشک عمومی در استان طرح قرارداد بیمه سلامت هستند و با اعلام فراخوان قطعا این تعداد بیشتر خواهد شد.

قادری گفت: در مرحله دوم در ۱۵ تیرماه فراخوان بیمه شدگان داده می شود و افراد می توانند پزشک خود را انتخاب کنند و ترجیحا باید پزشکی انتخاب شود که به محل سکونت آنها نزدیک باشد.

وی یادآور شد: در مراحل اولیه اجباری برای تحمیل یک پزشک نداریم و افراد می توانند خودشان پزشک خود را انتخاب کنند، مگر اینکه ظرفیت آن پزشک پُر شده باشد.

این مسئول گفت: پیش بینی می شود حدود ۷۵۰ تا نهایتا سه هزار بیمه شده در اختیار یک پزشک خانواده قرار گیرد.

قادری گفت: با اجرایی شدن این طرح بیمه شدگان برای ارجاع به این سطوح تخصصی اول باید به پزشک عمومی که همان پزشک خانواده آنها می شود مراجعه کرده و با پرداخت ویزیت تحت معاینه قرار گیرند و در صورت تشخیص و اجازه پزشک خانواده به سطوح تخصصی تر ارجاع می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: در گام اول و با شروع طرح، پزشک خانواده باید برای تک تک افراد جامعه هدف خود پرونده سلامت تشکیل داده و آنها را معاینه اولیه کند.

وی در خصوص اینکه آیا پزشک خانواده پاسخگوی سلامت جامعه هدف خود خواهد بود یا نه، اظهار کرد: اگر این میان خطای محرز و اثبات شده‌ای صورت گیرد، بررسی می شود.

قادری خاطرنشان کرد: این طرح امسال در استان و برای صندوق بیمه سلامت همگانی اجرایی خواهد شد و به تدریج صندوق های دیگر هم باید این طرح را اجرایی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها