معمولا همه افراد در هر جای دنیا که زندگی می کنند علاقه زیادی به دوچرخه سواری و داشتن دوچرخه شخصی دارند و بهترین زمان برای یادگیری زمان کودکی است.
کد خبر: ۱۳۲۲۱۸۴
 
راهنمای خرید دوچرخه کودک و دوچرخه دخترانه
 
 
افرادی که علاقمند به خرید دوچرخه برای کودکانشان هستند این مسئله را مد نظر داشته باشند که هنگام خرید باید به نکات بسیار مهمی توجه کنند که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های دوچرخه کودک

خانواده هایی که قصد خرید دوچرخه برای فرزندان خود را دارند باید به ویژگی های دوچرخه های کودک توجه کنند و هنگام خرید آنها را در اولویت قرار دهند.

دوچرخه سواری شاید در ظاهر کار بسیار ساده ای به نظر برسد اما اگر افراد از دوچرخه مناسب سن و سایز خود استفاده نکنند قطعا یادگیری آن دشوار خواهد بود و علاوه بر آن خسارات جبران ناپذیر جسمانی زیادی به همراه خواهد داشت. از همین رو هنگام خرید دوچرخه به خصوص برای کودکان باید به ویژگی های مهم آن توجه کرد.

از مهمترین ویژگی های دوچرخه های کودک توجه به سن، وزن و قد کودک است و بر اساس همه این معیارها باید سایز دوچرخه را انتخاب کرد.

علاوه بر ویژگی های ذکر شده دوچرخه ها انواع مختلفی مانند دوچرخه های دنده ای، تعادلی، دوچرخه های ساده، دوچرخه کوهستان و... نیز دارند.

البته انواع مختلف دوچرخه ها برای سنین بالاتر مناسب است و هنگام خرید برای کودکان باید به سراغ دوچرخه های ساده رفت به خصوص برای کودکانی که سن آنها زیر دو سال است و برای اولین بار می خواهند از دوچرخه استفاده کنند.

انواع دوچرخه های کودک
 
راهنمای خرید دوچرخه کودک و دوچرخه دخترانه
 
 

معمولا دوچرخه های کودکان زیر دو سال را سه چرخه می نامند و برای یادگیری راحت تر کودکان مناسب است.

سه چرخه دارای سه چرخ پهن است و کودک بدون نیاز به کمک بزرگترها نیز می تواند از آن استفاده کند و به هیچ عنوان خطر افتادن و عدم تعادل هنگام بازی برای کودک وجود ندارد.

معمولا کودکان از سن 3 سالگی به بعد مهارت کافی برای دوچرخه سواری را با استفاده از چرخ کمکی به دست می آورند و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و با جدا کردن کمکی می توانند به راحتی دوچرخه سواری کنند.

خوشبختانه یادگیری و به دست آوردن مهارت در سنین پایین خیلی راحت تر از سنین بالاست به همین دلیل خانواده ها تلاش می کنند تا در دوران کودکی به فرزندان خود دوچرخه سواری را یاد بدهند.

از دیگر ویژگی های مهم که خانواده ها هنگام خرید دوچرخه های کودک باید به آن توجه کنند اندازه گیری  قد کودک با ارتفاع دوچرخه و رکاب آن است.

این اندازه گیری مهمتر از مد نظر قرار دادن سن کودک با سایز دوچرخه است زیرا که استایل بدن همه افراد با یکدیگر متفاوت است و ممکن است دوچرخه سایز 16 که کارشناسان تولید کننده آن را برای کودکان بین 5 تا 8 سال مناسب می دانند برای کودکی که در این رده سنی است مناسب نباشد و برای کودک 4 سال یا 10 سال مناسب باشد.

نکات مهم هنگام خرید دوچرخه کودک

برخی از کودکان دارای وزن بیشتر و قد بلندتری هستند و بهترین راه حل برای انتخاب دوچرخه کودک که همه ویژگی های لازم و مناسب را داشته باشد خرید حضوری و امتحان کردن آن است به گونه ای که هنگام خرید کودک می تواند سوار دوچرخه شود و میزان تسلط آن را با دقت بررسی کرد.

زمانی که کودک بر روی دوچرخه قرار می گیرد نحوه صاف نشستن و یا قوز کردن پشت کودک، نحوه گرفتن دسته های دوچرخه با دست و میزان فاصله دسته ها تا مچ، آرنج و بازو کودک را کاملا باید در نظر داشت. همچنین نحوه قرار گرفتن کف پاها بر روی رکاب دوچرخه نیز دارای اهمیت زیادی است که در نهایت نحوه تسلط و نگاه کردن کودک به اطراف را باید به صورت دقیق و کامل بررسی کرد.

ویژگی های دوچرخه دخترانه
 
راهنمای خرید دوچرخه کودک و دوچرخه دخترانه
 

دوچرخه دخترانه با دوچرخه های معمولی تفاوت زیادی ندارد و هنگام خرید باید به همه ویژگی های آن دقت کرد تا بهترین و با کیفیت ترین نوع و مدل دوچرخه دخترانه را خریداری کرد.

ویژگی های دوچرخه دخترانه شامل سایز، رنگ، دنده ای، کوهستانی، شهری، هیبریدی و... است البته همه این ویژگی ها را دوچرخه های پسرانه دارند و نمی توان هنگام خرید از فروشنده یک مدل دوچرخه دخترانه خاص را درخواست کرد زیرا که همه دوچرخه ها دارای ویژگی های مشترکی هستند.

مهمترین ویژگی های دوچرخه دخترانه همان تفاوت رنگ آنها با دوچرخه های پسرانه است که در تمام مدل ها و سایزها کاملا مشخص است زیرا که تم رنگ بندی دوچرخه های دخترانه بیشتر صورتی و سفید هستند و دارای لوازم جانبی مانند سبد جلو هستند.

کسانی که قصد خرید دوچرخه دخترانه دارند را باید به کیفیت تایرها و فریم دوچرخه، سایز آن با وزن و قد کودک، دنده ای، ترمز جلو و عقب، آینه دار بودن یا نبودن آن توجه کنند.

معمولا دخترها در یادگیری نسبت به پسرها تا حدودی محتاط تر هستند و ترس بیشتری در وجود آنها است به همین دلیل بر روی دوچرخه های دخترانه در سایزهای بزرگتر نیز کمکی به دوچرخه وصل می شود اما در دوچرخه های پسرانه این کمکی ها را زودتر جدا می کنند.

امروزه تولیدکنندگان جدیدترین نوع دوچرخه های دخترانه را در سایزهای 18، 21 و 24 تولید می کنند و در اختیار مشتریان قرار می دهند که همه آنها دارای رنگ بندی های زیاد و متنوعی هستند. یکی از معروف ترین برندهای این حوزه، دوچرخه ویوا است که دوچرخه های دخترانه ی متنوعی را عرضه کرده است.

معمولا دوچرخه های دخترانه علاوه بر داشتن رنگ های خاص دخترانه دارای طرح های عروسکی نیز هستند که باعث جذابیت و زیبایی بیشتر آنها می شود و همین جذابیت رنگ باعث می شود تا کودک برای یادگیری اشتیاق بیشتری داشته باشد.

فروشگاه دوچرخه آنلاین ارائه دهنده انواع دوچرخه ها از جمله دوچرخه کودک و دخترانه در برندها و طرح های متنوع است که محصولات خود را به سراسر ایران ارسال می کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها