کد خبر: ۱۳۰۵۱۵۳

خرید دوچرخه و سلامتی

ورزش تاثیر به سزایی برروی سلامتی جسم و روان دارد اما بسیاری از افراد به علت مشغله بسیار زیاد از ورزش کردن دوری می‌کنند.برای رفع این مشکل می توان از دوچرخه استفاده کرد.

خرید دوچرخه بهترین راه برای حفظ سلامتی

دوچرخه سواری به عنوان ورزشی هوازی گزینه مناسبی برای ورزش کردن و حفظ سلامتی است.در این مقاله به بررسی فواید دوچرخه سواری برای سلامتی می‌پردازیم و در پایان شما می توانید بهترین دوچرخه، متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید و با آگاهی از فواید دوچرخه سواری به خرید بهترین دوچرخه بپردازید.

دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه پاک در کشور های اروپایی شناخته می‌شود و بسیاری از افراد در کشور های مختلف از دوچرخه برای رفت و آمد در سطح شهری استفاده می‌کنند.

استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله نقیله علاوه بر کاهش هزینه های زندگی نقش مؤثری در افزایش سلامتی روحی و روانی شما دارد از این رو خرید دوچرخه می‌تواند تحول عظیمی در زندگی شما ایجاد کند

فواید دوچرخه سواری :

دوچرخه سواری و تاثیر شگفت انگیز آن در تقویت عضله :

دوچرخه سواری در مقایسه با پیاده روی ، عضلات بیشتری را درگیر می‌کند. دوچرخه سواری یک ورزش پا جدی است و عضلات چهارگانه و عضلات عقب ران را به شدت درگیر می‌کند.برای ساخت عضلات پا خود روزانه نیم ساعت به دوچرخه سواری بپردازید و در کنار شکل دهی به عضلات خود حجم آنها را به حداکثر برسانید.

دوچرخه سواری و تقویت ریه :

از دوچرخه سواری به عنوان ورزشی هوازی یاد می‌شود از این رو شما با دوچرخه سواری می‌توانید حجم ریه های خود را افزایش دهید و تنفسی عمیق تر داشته باشید.داشتن تنفس عمیق در خوابیدن آسان تر و داشتن فعالیت های سنگین در طول روز کمک شایانی به شما می کند.از دیگر فواید افزایش حجم ریه ها می توان به مقابله آسان تر با بیماری کرونا اشاره کرد.

دوچرخه سواری، دوری از بیماری های قلبی و عروقی :

طبق تحقیقات به عمل آمده کسانی که هر روز به دوچرخه سواری می پردازند کمتر از سایر افراد به بیماری های قلبی و عروقی دچار می‌شوند. ورزش کردن و به خصوص دوچرخه سواری با افزایش پمپاژ خون در رگ ها و تقویت قلب ، مانع از ابتلا شما به بیماری های قلبی می شود پس با دوچرخه سواری زندگی سالم تری داشته باشید.

کاهش وزن با دوچرخه سواری :

دوچرخه سواری از جمله ورزش هایی است که سرعت متابولیسم بدن شما را به شدت بالا می‌برد.علاوه بر بالا برد سرعت متابولیم ، با دوچرخه سواری می‌توانید گوارش بهتری داشته باشید.اگر به فکر کاهش وزن خود هستید خرید دوچرخه متناسب با نیاز شما می‌تواند شما را به این مهم برساند.
دوچرخه سواری دارای فواید بسیار زیادی است که برای اطلاع از آنها می توانید دربخش وبلاگ فروشگاه اینترنتی دوچرخه آریا چرخ به مطالعه آنها بپردازید و با اشتیاق بیشتری به سراغ خرید دوچرخه بروید.در ادامه به بررسی لوازم ایمنی دوچرخه مورد نیاز شما و نکات مهم به هنگام دوچرخه سواری می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

خرید دوچرخه بهترین راه برای حفظ سلامتی

لوازم ایمنی ضرروی به هنگام دوچرخه سواری :

از آنجایی که از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه و ورزش کردن یاد می‌شود و رابطه مستقیم با سلامتی ما دارد رعایت برخی نکات مانند تهیه لوازم جانبی دوچرخه و لوازم ایمنی دوچرخه امری بسیار مهم و ضروری است.

در ادامه به بررسی برخی از لوازم جانبی بسیار مهم و ضروری دوچرخه می پردازیم.

کلاه دوچرخه :

همانطور که همه ما می‌دانیم حساس ترین بخش بدن ما سر است.آسیب دیدن سر به هنگام وقوع حادثه می‌تواند عواقب غیرقابل جبرانی را به همراه داشته باشد از این رو خرید کلاه دوچرخه از مهم ترین وسایلی است که شما پیشنهاد می‌شود.از ویژگی های بسیار مهم کلاه دوچرخه سواری مناسب می‌توان به وزن کم ، استحکام بالا و تهویه هوای مناسب اشاره کرد.

چراغ دوچرخه :

اگر به دوچرخه سواری در شب علاقه دارید ، به همراه داشتن چراغ دوچرخه برای شما ضرروی است.چراغ دوچرخه علاوه بر افزایش دید شما ، باعث دیده شدن شما می‌شود و از وقوع حوادث احتمالی جلوگیر می‌کند.از ویژگی های بسیار مهم بهترین چراغ دوچرخه می‌توان به سریع شارژشدن، داشتن نور کافی و نگه داری شارژ به مدت طولانی اشاره کرد.

کفش دوچرخه سواری :

همانطور که تمام رشته های ورزش مانند ورزش فوتبال ، ورزش والیبال و .... کفش های مخصوص خود را دارند ، برای داشتن حس بهتر و کاهش آسیب دیدگی به هنگام دوچرخه سواری استفاده از کفش دوچرخه سواری بسیار مهم است.کفش های دوچرخه سواری به دو دسته ساده و قفل شو تقسیم می‌شوند که شما مطابق با نیاز خود باید کفش مورد نظر خود را تهیه کنید.

نکات بسیار ضروری برای دوچرخه سواران :

قفل دوچرخه :

اگر از آن دسته از دوچرخه سوارانی هستید که برای رفت و آمد به محل کار یا برای انجام روزمره خود از دوچرخه استفاده می‌کنید ، همراه داشتن قفل دوچرخه برای شما لازم و ضرروی است.

شستشوی زنجیر و سیستم دنده :

استفاده مستمر از دوچرخه باعث جرم گرفتن سیستم دنده و به خصوص زنجیر می‌شود.جرم گرفتن سیستم دنده باعث کاهش راندمان سواری و از بین رفتن سیستم دنده می‌شود از این رو برای حفظ کیفیت سواری خود به صورت مرتب سیستم دنده خود را به صورت کامل بشویید و پس از آن با استفاده از روغن های روان کننده سیستم خود را برای سواری باکیفیت تر آماده کنید.

تنظیم صحیح دنده :

اگر خودرو دوچرخه خود را از بزرگ ترین سینی به ترتیب با اعداد 1 ، 2 ، 3 و ..... از هم تفکیک کنیم و طبق قامه را از کوچکترین طبق با اعداد 1 ، 2 و 3 از هم جدا کنیم ، زمانی که طبق برروی طبق 1 است شما باید خودرو های خود را در یک سوم بالایی قرار دهید.زمانی که طبق قامه روی ، سینی دوم است زمانی دنده های خود را درست تنظیم کرده اید که خودرو های شما بین یک سوم بالایی و یک سوم پایینی باشد و در آخر طبق سوم را با یک سوم پایینی خود های خود فیکس کنید تا سیستم دنده سالم تری داشته باشید.

چک کردن کیفیت ترمز گیری :

شما به هنگام توقف با دوچرخه از ترمز استفاده می‌کنید ، زمانی که ترمز های شما کالیبر نباشند به هنگام توقف برای شما دردسر ساز خواهد شد.قبل از دوچرخه سواری ترمز های خود را حتما چک کنید تا با اطمینان بیشتری به دوچرخه سواری بپردازیم.

خرید دوچرخه بهترین راه برای حفظ سلامتی

خرید دوچرخه بچه گانه بهترین راه برای حفظ سلامتی کودکان :

داشتن دوچرخه در دوران کودکی و داشتن تجارب لذت بخش در دوران کودکی می‌تواند کودک شما را در آینده به دوچرخه سواری و ورزش کردن علاقه‌مند کند.مهم ترین نکته به هنگام خرید دوچرخه کودک ، خرید باکیفیت ترین و بهترین دوچرخه کودک است.

خرید دوچرخه باکیفیت علاوه بر حفظ سلامتی کودکان باعث جذب آنان به دوچرخه سواری و دوری از بازی های رایانه‌ای و کم تحرکی می‌شود.از بهترین برند های دوچرخه بچه گانه در ایران می‌توان به برند قناری ، برند جاینت ، برند مانزی و برند اینتنس اشاره کرد.برای خرید دوچرخه کودک و دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان فروش دوچرخه آریا چرخ در تماس باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها