رئیس اتاق بازرگانی اعلام کرد:

تدوین بسته رفع مشکلات اقتصادی برای رئیس جمهور منتخب

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: پارلمان بخش خصوصی بسته‌ای حاوی پیشنهادهای کارآمد اقتصادی برای رئیس جمهوری منتخب تهیه کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۲۱۷۳

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، غلامحسین شافعی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی مشهد از ضرورت شنیده شدن صدای فعالان اقتصادی با هدف پرهیز از اشتباهات گذشته در عرصه اقتصاد سخن گفت و افزود: پارلمان بخش خصوصی این بسته را به انضمام یک بررسی جامع و آسیب‌شناسانه از تمامی عواملی که باعث شده تا در قریب به چهار دهه گذشته اقتصاد کشور دچار سیر نزولی شود، گردآوری کرده و این جمع بندی را در اختیار سیزدهمین رئیس جمهوری کشور قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی و مشارکت‌ فعالان اقتصادی در بزنگاه‌های مهم تاریخی اظهار کرد: هر سال آمارهای متعددی در بخش های مختلف اعلام می شود که متولیان در آن نوید رشد می دهند اما بررسی و برآورد کلی، حکایت از آن دارد که در طول ۱۰ سال گذشته رشد اقتصادی تقریباً صفر بوده است.

شافعی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که دولت آینده باید نگاهی واقع‌بینانه به شرایط و منابع موجود داشته باشد، در غیر این صورت روند مذکور تداوم می یابد. پارلمان بخش خصوصی ایران نیز با همین دغدغه و به منظور عمل به تعهدات خود در عرصه اقتصاد، بسته‌ای را درباره حقایق اقتصادی، عوامل بروز چالش ها، اشتباهات و... جمع بندی کرده و به همراه پیشنهادهایی در اختیار رئیس جمهوری منتخب قرار می دهد.

  وی با انتقاد از وعده‌هایی که با هدف اقناع افکار عمومی در طول تبلیغات انتخاباتی بیان شد اما پشتوانه‌ای برای آن ها در اقتصاد وجود نداشت، اظهار کرد: نبود رشد اقتصادی کشور متاثر از وعده ها و برنامه هایی است که با واقعیت های موجود، همخوانی ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به چالش‌های موجود در بخش صنعت کشور گفت: کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌های گذشته، آثار خود را در بخش صنعت و تولید نشان می دهد و یکی از نمونه‌های آن، شکاف تکنولوژی است.

شافعی افزود: بهره‌ نگرفتن از دانش روز باعث شده تا تولیدات ما از بازار جهانی عقب بماند و قیمت تمام شده تولید برای صنعتگر ایرانی بیشتر از رقبای جهانی باشد، تداوم این روند به کمرنگ شدن حضور محصولات ایرانی در بازارهای جهانی، از دست رفتن فرصت ها و ضرر و زیان بخش تولید منجر خواهد شد.

وی تاکید کرد: تقویت تولید، الزاما در گرو بالا بردن مصرف داخلی نیست بلکه باید زمینه حضور محصولات ایرانی را در بازارهای جهانی تقویت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها