با هدف حمایت از توسعه علم، فناوری و تجاری‌سازی محصولات نانو

سامانه ششمین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد

کارشناسان شرکت دانش‌بنیان «کودکان ثروت‌ ساز پیشرو» با طراحی اپلیکیشن‌ها و بسته‌های آموزشی، بستر مناسبی برای ارتقای سواد مالی در کودکان فراهم کرده‌اند

ایجاد ذهنیت کارآفرینی در کودکان با مدیر کوچولو‌ها

شاید اگر چند سال پیش از آموزش‌های مرتبط با سواد مالی و تقویت ذهنیت کارآفرینی در کودکان می‌گفتید، کسی چندان حرف‌هایتان را جدی نمی‌گرفت؛ اما این روزها عرصه آموزش هیچ دری را به روی خود بسته نمی‌بیند.
کد خبر: ۱۳۲۱۹۸۹

خوشبختانه استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی هم در زمینه آموزش به کودکان میدان را خالی نکرده‌اند و در تلاشند تا کارهایی به‌روز و با کیفیت جهانی به کودکان کشورمان عرضه کنند.

کارهایی که اگر در برنامه‌ریزی‌های کلان جدی گرفته شود، به تحولی ارزشمند در عرصه آموزش کودکان منجر خواهد شد.

آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفتگوی جام‌جم با علی رنجبر، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کودکان ثروت‌ساز پیشرو» است که در تلاش برای آموزش‌ سواد مالی به کودکان کشورمان به استفاده از ابزارهای روزآمد می‌اندیشد.

علی رنجبر، دانش‌آموخته دکتری مدیریت کسب‌وکار (DBA) درباره ماجرای راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان «کودکان ثروت‌ساز پیشرو» به جام‌جم می‌گوید: «پیش از تاسیس این شرکت، ما یک تیم حسابداری 25 نفره بودیم که امور حسابداری تولیدی‌ها، فروشگاه‌ها و شرکت‌ها را انجام می‌دادیم. در سال 96 پس از بررسی‌های بسیار، عرصه آموزش سواد مالی به کودکان را در کشور خالی دیدیم و تصمیم گرفتیم وارد این حوزه شویم.»

شرکت دانش‌بنیان «کودکان ثروت‌ساز پیشرو» با عرضه محتوای آموزشی در قالب‌های متنوع سعی دارد گام مؤثری در توسعه آموزش امور مالی به کودکان بردارد؛ حوزه مهمی که علی رنجبر آن را کلیدی می‌داند و معتقد است جای این موضوع در نظام آموزشی ایران خالی است. او می‌گوید: «ما این آموزش‌ها را در قالب پنج ترم آموزشی و تحت عناوین
M-T-B-W و منتال اکانتینگ، تعریف کردیم. همچنین در کنار این آموزش‌ها بسته منیجر کیدز1 را هم عرضه کردیم. این بسته یک محتوای سرگرمی-آموزشی محسوب می‌شود که تیم ما بعد از حدود دو سال تحقیق موفق به طراحی آن‌ شد.»
البته این شرکت نیز از گزند همه‌گیری کرونا در امان نماند و پس از عرضه اولیه محصولاتش در سال 98
و جذب 5000 دانش‌آموز، همزمان با همه‌گیری کرونا به آموزش آنلاین روی آورد.‌ البته در این مرحله با توسعه اپلیکیشن مدیرکوچولو‌ها، موفق شد تا بیش از پیش از ابزارهای روز آموزش بهره ببرد.

شرکت «کودکان ثروت‌ ساز پیشرو» چه محصولاتی عرضه می‎کند؟

رنجبر در ادامه می‌گوید: «بسته آموزشی ما از طریق سایت و اپلیکیشن خودمان و همچنین از طریق شهر کتاب‌ها قابل تهیه است. لازم است بگویم شرکت ما در دوران همه‌گیری کووید-19 فعالیت جدیدی را هم برای بزرگ‌ترها شروع کرده است.»

این کارآفرین خلاق با اشاره به عرضه اپلیکیشن حسابداری و حسابرسی از راه دور، با نام «اکانت لند» که محصول دیگر شرکت «کودکان ثروت‌ساز پیشرو» است می‌افزاید: «ما این محصول را برای فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی عرضه کرده‌ایم که نمی‌توانند حسابدار داشته باشند. آنها می‌توانند از طریق اپلیکیشن اکانت‌لند، اطلاعات حسابداری‌شان را برای ما ارسال کنند تا تیم ما با تنظیم سندها و گزارش‌های دقیق، وضعیت سود یا زیان را به آنها اطلاع دهد.»

چرا ارتقای سواد مالی در کودکان مهم است؟

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «کودکان ثروت‌ ساز پیشرو» با اشاره به سیستم آموزشی بی‌نظیر فنلاند در دنیا می‌گوید: «در کشورهای مترقی با سیستم‌های آموزشی به‌روز می‌بینیم آموزش‌های سواد مالی بسیار مهم است. چنین آموزش‌هایی به کودکان کمک می‌کند علایق شان را بهتر بشناسند و در نتیجه نرخ بیکاری در کشور به کمترین میزان برسد.»

محتویات موجود در وبسایت، اپلیکیشن و بسته‌های آموزشی این شرکت، بستری را فراهم می‌کند تا کودکان از طریق فایل‌های نوشتاری، کتاب‌های صوتی، بازی‌ها و محتواهای صوتی و تصویری بیشتر با دنیای اقتصاد آشنا شوند و ذهنیت کارآفرینی از کودکی در آنها شکل بگیرد.

رنجبر می‌گوید: «کارهایی که ما کرده‌ایم از جمله آموزش کودکان در ایران نمونه‌های مشابهی به این شکل ندارد. آموزش‌های مالی در حوزه کودکان وجود دارد؛ اما تلفیق این مسأله با آموزش‌های کارآفرینی و همچنین مفهوم منتال اکانتینگ، خیر. در مورد اپلیکیشن اکانت‌لند هم با ایده جدیدی مواجهیم که برای استفاده از آن نیاز نیست صاحبان مشاغل با دانش حسابداری آشنا باشند.»

نگاه به آینده

رنجبر، آینده «کودکان ثروت‌ساز پیشرو» را در توسعه و پیشرفت بیشتر می‌داند و می‌گوید: «ما در حال حاضر در پی بازاریایی هستیم تا در ایران توسعه پیدا کنیم و در حوزه کودک به عرصه بین‌المللی وارد شویم.»

او می‌گوید پیش از همه‌گیری کرونا مقدمات یک همکاری را با تکنوپارک کشور آذربایجان چیده‌اند که متاسفانه فعلا به تعویق افتاده است.

ناگفته نماند که شرکت دانش‌بنیان «کودکان ثروت‌ساز پیشرو» در همکاری با جشنواره علوم و فناوری‌های نرم، جایزه ملی خلاقیت ذهن کارآفرین کودکان ثروت‌ساز را تحت عنوان یاقوت 2021 طراحی کرده است.
این جشنواره که حدود 10 هزار شرکت‌کننده در آن حضور داشتند، اواسط تیر 1400 برندگانش را خواهد شناخت.

پرورش ذهنیت مالی در کودکان را جدی بگیرید

مدیر عامل شرکت «کودکان ثروت‌ساز پیشرو» معتقد است بهترین پشتیبانی از چنین محصولاتی، می‌تواند از سوی آموزش‌وپرورش انجام گیرد که البته تمایلی نشان نداده است.

رنجبر می‌گوید: «ما حتی با کمیته امداد هم همکاری کردیم تا فرزندان خانواده‌های تحت حمایت بتوانند از دوران کودکی، با استفاده از محصولات ما، با اهمیت مسائل مالی آشنا شوند.»

پیشنهاد این مدیر کارآفرین برای خانواده‌ها جدی‌گرفتن این آموزش‌ها در زمان طلایی آموزش است. زمانی که چنین مفاهیمی به‌خوبی در کودکان عمیق شود، نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی آنها در آینده خواهد داشت.

او در پایان با اشاره به نقش مهم اپلیکیشن اکانت لند برای کسب‌وکارهایی که حسابدار ندارند، می‌گوید: «باید دقت کرد، فروشگاه‌هایی که به سبک سنتی کسب‌وکارشان را پیش می‌برند، گمان می‌کنند در حال سودبردن از بازار هستند در صورتی که ممکن است واقعا در حال ضرر باشند. همین حالا وقت خوبی است که بیایند و با هزینه بسیار کم از طریق اپلیکیشن ما، یک تیم حسابداری داشته باشند و شفاف و به این مسأله نگاه کنند.»

راه‌های ارتباط با شرکت «کودکان ثروت‌ساز پیشرو» 

وبسایت: managrkids.ir
اینستاگرام و تلگرام: koodakanservatsaz
تلفن تماس: 02144297274
آدرس : تهران، بلوار اشرفی اصفهانی، خیابان شهید قموشی دانشگاه علم و فرهنگ طبقه ششم، واحد 1015

محمدصالح تیمار - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها