شرکت «فیدار الکترونیک پویا غرب» دستگاه‌های مطبوع‌ساز را با خاصیت درمانی و ضدعفونی‌کننده تولید و عرضه کرده است

مطبوع‌ سازی هوا با معجزه هوم

متخصصان شرکت دانش‌بنیان «فنی و صنعتی آرمینکو» با بیش‌از 50 سال سابقه، فریزرهای صنعتی و آزمایشگاهی منفی 80 درجه را روانه بازار می‌کنند

فریزرهای صنعتی و آزمایشگاهی، با کیفیت آرمینکو

فریزرهای صنعتی و آزمایشگاهی از پرکاربردترین ابزار سرمایشی در صنایع مختلف به‌شمار می‌آیند که دمای داخلی آنها را می‌توان تا منفی80درجه سانتیگراد کاهش داد.
کد خبر: ۱۳۲۱۸۰۲

در صنایعی مانند دامداری و دامپروری، غذایی، داروسازی و... برای نگهداری طولانی‌مدت مواد غذایی و دارویی، از فریزرهای صنعتی استفاده می‌کنند.

این نوع فریزرها با توجه به نوع استفاده‌ای که دارند، با قدرت موتور، کمپرسور، ابعاد و اشکال مختلفی تولید می‌شوند.

شرکت «فنی‌ و صنعتی آرمینکو» از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های تولیدکننده فریزرهای صنعتی در کشور محسوب می‌شود که در سال 94 موفق به اخذ تأییدیه دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری شد.

مسعود صرام، مدیرعامل شرکت «فنی‌وصنعتی آرمینکو» است درباره سابقه این شرکت در تولید فریزرهای صنعتی می‌گوید: «این شرکت در سال 1349 تأسیس شده است و نیم‌قرن سابقه طراحی و ساخت آشپزخانه‌های صنعتی و محفظه‌های آزمایشگاهی را دارد. اولین فریزر منفی80درجه سانتیگرادی آرمینکو در سال 75 و پس‌از اخذ مجوزهای لازم از مراجعی مانند «وزارت بهداشت» و «سازمان غذا و دارو» روانه بازار شد و به‌عنوان یکی از محصولات اصلی این مجموعه، تولید آن تا به‌امروز ادامه دارد. فریزرهای آزمایشگاهی - همان‌طور که از اسم‌شان پیداست - در تمام آزمایشگاه‌ها اعم از پزشکی یا صنعتی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فریزرها از نظر فنی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها وجه تمایز آنها در نوع کاربری و استانداردهایی است که باید داشته باشند.

مزایای رقابتی محصولات «آرمینکو»

کیفیت: در آرمینکو تلاش شده است محصولات براساس استانداردهای روز دنیا طراحی و تولید شوند تا از نظر کیفی، بتوان صحه‌گذاری مناسبی بر روی آنها انجام داد.

دانش‌فنی: باتوجه به تجربه آرمینکو که 50 سال است در عرصه تولید فعالیت می‌کند، طی این سال‌ها دانش‌فنی بسیار غنی و قدرتمندی در این مجموعه به‌دست آمده و رزومه کاری قابل‌توجهی نیز شکل گرفته است.

رقابت‌پذیری: آرمینکو از جنبه‌های مختلفی کمی و کیفی ، توانایی رقابت با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی را دارد؛ برای مثال تولیدات آرمینکو با محصولات شرکت‌هایی از چین و هند که از تولیدکنندگان برتر آسیا هستند، قابل‌مقایسه است و حتی در برخی از موارد می‌توان محصولات آرمینکو را با شرکت‌های اروپایی مقایسه کرد.

فریزرهای صنعتی و آزمایشگاهی، با کیفیت آرمینکو

خدمات پس‌از فروش: یکی از زمینه‌هایی که شرکت آرمینکو هزینه بسیار زیادی در آن انجام داده، خدمات پس‌از فروش است؛ بهینه‌سازی طراحی و افزایش دقت در تولید، از مهم‌ترین کارهایی هستند که آرمینکو باهدف به حداقل‌ رساندن میزان مراجعه‌ها در بخش خدمات پس‌از فروش، به‌طور مستمر انجام می‌دهد.

راهکار محور بودن: مجموعه آرمینکو خط‌مشی راهکار محوری دارد و می‌تواند متناسب با نیاز مشتری، راهکارهای متفاوتی ارائه دهد.

گارانتی بی‌قید و شرط: گارانتی همه محصولات آرمینکو دو ساله است و بدون هیچ‌گونه قید و شرطی ضمانت صورت می‌گیرد. در این زمینه نیز سوابق بسیار زیادی از اعلام رضایت مشتریان وجود دارد که به‌عنوان برگ زرین دیگری در کارنامه این مجموعه قدیمی و خوشنام بایگانی شده است.

چالش‌های تولید فریزرهای صنعتی در کشور

مدیرعامل شرکت آرمینکو در رابطه با مشکلات پیشِ روی مجموعه تحت مدیریتش می‌گوید: «به‌دلیل عوامل بازدارنده‌ای که در سال‌های اخیر سد راه بسیاری از صنایع و تولیدکنندگان شده‌اند، متأسفانه آرمینکو در حال حاضر فقط با 25درصد از ظرفیتش مشغول به‌کار است. مجموعه عواملی که مهم‌ترین آنها اوضاع اقتصادی نامساعد کشور، نوسانات بازار ارز، تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای که از سوی کشورهای غربی علیه ایران وضع شده‌اند، محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-19 و بسیاری از رخدادهای دیگر هستند، کار را برای ما به‌شدت سخت کرده‌اند و باعث شده‌اند فقط به‌منظور زنده نگه‌داشتن این صنعت در کشور با 25درصد از توان تولیدمان ادامه دهیم.»

صرام در ادامه صحبت‌هایش، ضمن اشاره به ابعاد شرکت آرمینکو خاطرنشان می‌کند: «آرمینکو دارای یک دفتر مرکزی در تهران، یک دفتر پژوهشی در پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران، یک کارخانه در حال کار در میدان فتح و یک کارخانه بهره‌برداری نشده در شهرک صنعتی شمس‌آباد است. کارخانه شمس‌آباد بر اساس مشکلاتی که ذکر شد، هنوز راه‌اندازی نشده است و ترجیح داده‌ایم تا زمانی‌که امکان بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های‌مان را به‌دست نیاورده‌ایم، فعالیت‌مان را با استفاده از فضایی بزرگ‌تر و مجهزتر گسترش ندهیم.»

این کارآفرین یکی از بزرگ‌ترین عواملی که مانع از رونق مجدد کسب‌وکارش شده است را محدودبودن موجودی کالای تخصصی در کشور می‌داند؛ صرام از سوی دیگر معتقد است دشواری واردات کالای تخصصی در اثر تحریم‌ها نیز یکی دیگر از موانع موجود در این عرصه است. به گفته مدیرعامل آرمینکو، در سال‌های اخیر مشکلات بسیار زیادی در رابطه با ترخیص کالای تخصصی در گمرکات کشور به‌چشم می‌خورد که حاکی از سختی‌هایی است که صنایع وابسته به کالای تخصصی با آنها دست به‌گریبان هستند.

انواع فریزرهای صنعتی آرمینکو در یک نگاه

صرام در خصوص فریزرهای متنوعی که شرکت آرمینکو تولید می‌کند به جام‌جم می‌گوید: «این نوع فریزرها، مدل‌های رایجی دارند و در انواع منفی40، منفی60 و منفی80درجه سانتی‌گراد تولید می‌شود؛ البته حجم هرکدام از این فریزرها می‌تواند متفاوت باشد و علاه‌بر حجم‌های متداولی فریزرهای صنعتی، ما در مجموعه آرمینکو امکان دریافت سفارش و تولید فریزر با حجم مورد نیاز مشتری را نیز داریم.»

مدیرعامل آرمینکو می‌افزاید: «حوزه ساخت فریزرهای صنعتی و آزمایشگاهی بسیار تخصصی است و به‌همین دلیل بازار محدودی در سراسر دنیا دارد که در ایران نیز همین قاعده پا برجاست. در طول سال‌هایی که آرمینکو مشغول فعالیت در این حوزه بوده است، شرکت‌ها یا افراد معدودی بوده‌اند که محصولات مشابهی ارائه کرده‌اند، اما هرگز گستردگی و تنوع محصولات ما را نداشته و رقیبی برای مجموعه ما محسوب نمی‌شوند. واقعیت این است که در بسیاری از مناقصه‌هایی که شرکت کرده‌ایم، تنها شرکت‌کننده و طبیعتا برنده بوده‌ایم. همین امر نشان‌دهنده یکه‌تازی مجموعه ما در عرصه طراحی و تولید آشپزخانه‌ها و آزمایشگاه‌های صنعتی است که قطعا بدون حضور جوانان متخصص و نخبگان دانشگاهی در آرمینکو، میسر نمی‌شد.»

اطلاعات تماس با شرکت «فنی و صنعتی آرمینکو»

وبسایت: arminco.ir
ایمیل:info@arminco-ice.com
تلگرام:armincochannel@
تلفن:02188832000
آدرس: تهران، خیابان ایرانشهر شمالی، خیابان بهشهر، پلاک 11، طبقه اول

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها